جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۰
کد خبر: ۸۲۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
محمدکاظم جیرودی کارشناس کانون ادبی «شعر باران» از چاپ آثار اعضای این کانون خبر داد و توضیحاتی از روند اجرای این برنامه با حضور علاقه‌مندان به شعر و شاعری در فرهنگسرای ملل ارائه داد.
آثار اعضای کانون ادبی «شعر باران» چاپ می شودمحمد کاظم جیرودی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره نشست کانون ادبی «شعر باران» فرهنگسرای ملل گفت: این برنامه پنج سال است که به صورت مداوم دوشنبه هر هفته میزبان علاقه‌مندان شعر و شاعری است و نشست آینده «شعر باران» که در هفته بعد از عید فطر برگزار می‌شود،‌ جلسه دویست و بیست و چهارم خواهد بود.
  
وی افزود: در سی تا چهل و پنج دقیقه اول نشست به بحث‌های آموزشی درباره شعر می‌پردازیم و بعد از آن اعضا شعر می‌خوانند و شعرها نقد می‌شود.
  
جیرودی از اهدای جایزه به شرکت‌کنندگان این نشست ادبی خبر داد و گفت: در طول برنامه غیر از شعر خوانی توسط اعضا، مخاطبان بهترین شعر را انتخاب می‌کنند و به صاحب اثر جوایزی اهدا می‌شود. در کنار این به افرادی که به صورت مداوم و با جدیت در برنامه شرکت می‌کنند نیز جایزه می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که هرسال مجموعه شعرهای برگزیده از اعضای این کانون ادبی را به چاپ برسانیم. تا کنون یک کتاب از آثار دوستان گردآوری شده و به چاپ رسیده است.
 
نویسنده رمان «در انتهای کوچه خوشبختی» با اشاره به اجرای نشستی با حضور شاعرانی از کشورهای همجوار گفت: یکی از برنامه‌های دیگری که در مردادماه اجرا خواهد شد، حضور و شعرخوانی شاعران کشورهای همجوار مانند افغانستان، تاجیکستان و ارمنستان و به طور کلی شاعران فارسی زبان است تا با تبادل نظر با ایشان به رهیافت‌های تازه‌ای دست یابیم.
 
پرداختن به فرهنگ و هنر بخش عمده‌ای از زندگی محمد کاظم جیرودی است. وی تاکنون بیش از ۳۰ اثر ادبی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف شعر و داستان به چاپ رسانده است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند دوشنبه هر هفته ساعت ۱۶ به فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، سالن فرهنگ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 22671718 تماس بگیرند.
آثار اعضای کانون ادبی «شعر باران» چاپ می شود

برچسب ها: فرهنگسرای ملل
نظر شما