جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۸۲۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
«خانه شعر» با هدف رشد و شکوفایی شعر فارسی در میان اقشار مختلف و کشف قابلیت‌های شعری شاعران جوان فعالیت خود را آغاز کرد.
رشد و شکوفایی شعر فارسی با فعالیت «خانه شعر»شکرخدا گودرزی مسئول نهاد تازه تاسیس خانه شعر در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره نگاه و هدف این نهاد گفت: «خانه شعر» به منظور رشد ادبی سازمان و شکوفایی هنر و شعر فارسی فعالیت خود را آغاز کرده است. در واقع فضایی برای رشد و شکوفایی و گسترش ادبی در میان اقشار مختلف به وجود خواهد آورد. در این مسیر ضمن اینکه از مبادی ارزش‌های اسلامی ایرانی کمک خواهیم گرفت، نگاه اصلی، رشد اخلاقی در این حوزه خواهد بود.
 
شاعر مجموعه «رویای خدایان کوچک» ادامه داد: تلاش اصلی خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این است که قابلیت‌های شعری ارزشمند شاعران جوان کشف شود و برای رشد استعدادها و خلاقیت‌ها به صورت هدایت‌گونه و نمونه‌آوری ادبی فعالیت شود.
 
گودرزی در خصوص برنامه‌های این مرکز بیان کرد: این نهاد فعالیت‌های خود را به تازگی شروع کرده است. هنوز فضا و امکانات آن طور که باید آماده نشده است. با این حال سعی خواهیم کرد که برنامه‌های مناسبتی مختلفی را ترتیب دهیم. به احتمال قریب به یقین برای هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌ای در نظر داریم که با هماهنگی با معاونت محترم هنری و مدیریت آفرینش‌های ادبی سازمان، آن را به انجام خواهیم رساند.
 
خالق مجموعه شعر «می‌خواهم به کودکی‌ام باز گردم» درباره آیین بزرگداشت مشفق کاشانی شاعر پیشکسوت و مراسم افتتاح خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با توجه به واکنش‌ها و بازتاب خبری نسبت به این برنامه، چنانچه با دید خطا پوش به عنوان نخستین برنامه این نهاد به آیین بزرگداشت مشفق کاشانی نگریسته شود، می‌توان از نظر کیفی سطح برنامه خیلی خوب ارزیابی کرد.
  
خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکم مردادماه همراه با برپایی بزرگداشتی از شاعر پیشکسوت معاصر مشفق کاشانی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
نظر شما