جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۰
کد خبر: ۸۲۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
بختیاری از روزهای تابستانی منطقه ۱۸ می‌گوید
«دم‌نوش»، «آش با جاش»، «رهیده از بند»، «تسخیر جادو» و «پنجره خاطره‌ها» از جمله برنامه‌های تابستانی فرهنگسرای خاتم است.
اکبر بختیاری در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برنامه‌های تابستانی فرهنگسرای خاتم گفت: سال 94 دومین تجربه تابستانی اینجانب در فرهنگسرای خاتم است که همین امر موجب شده تا اجرای برنامه‌ها در این منطقه تسهیل شود. زیرا در این مدت با شهرداری، مساجد، بنیاد شهید، نواحی بسیج، آموزش و پرورش، کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها ارتباط موثری برقرار کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان فرهنگسرای خاتم گفت: از آنجا که ماه رمضان با آغاز فصل تابستان همراه شده بود، بخشی از برنامه‌های تابستانی ما به صورت ویژه‌برنامه‌های رمضانی اجرا شد. برنامه بعد از افطار این منطقه در بوستان قائم به مدت 25 شب با عنوان ویژه برنامه‌های «میهمانی خدا» برگزار شد. «ضیافت شاپرک‌ها» با همکاری کمیته امداد خمینی و شهرداری برنامه‌ریزی شد. «زمزمه‌های ملکوتی» نیز که برنامه حفظ سوره نبأ برای پسران 8 تا 15 سال بود، با مشارکت شهرداری و حضور 130 نفر برگزار شد. اختتامیه این مسابقه نیز در مسجد جامع شادآباد برگزار شد. برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی از خطبه‌های حضرت امیر(ع) و جزء‌خوانی و تفسیر موضوعی قرآن کریم در 3 مرکز به مدت 30 روز، از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا بود که همگی با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدند.
 
وی با اشاره به غرفه «یک آیه، یک نذر» در برنامه رمضانی بام تهران افزود: استقبال مخاطبان منطقه از برنامه‌های بام تهران بسیار زیاد بود تا حدی که ما در مجموع 1250 نفر را به بام تهران اعزام کردیم. البته اگر وسیله ایاب و ذهاب بیشتری در اختیارمان قرار می‌گرفت، حتما مخاطبان بیشتری را اعزام می‌کردیم.
 
بختیاری با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگسرای خاتم در فصل تابستان گفت: در حوزه خانواده باید به سه برنامه با عنوان‌های «دم‌نوش»، «آش با جاش» و «پنجره خاطره‌ها» اشاره کنم. برنامه «پنجره خاطره‌ها» به طور مداوم روزهای یکشنبه برگزار می‌شود که در آن کارشناسان به مسائل زوجین و خانواده می‌پردازند. محور این جلسه‌ها مشاوره بر اساس تکنیک یادآوری خاطره‌های خوش زوجین است.
  
وی افزود: در حوزه معرفی انقلاب اسلامی نیز برنامه‌ای با عنوان «تسخیر جادو» به منظور آشنایی با فلسفه انقلاب اسلامی و روحیه استکبارستیزی تنظیم شده است که در آن، فیلم‌های شاخص با موضوع ایران‌هراسی نقد و بررسی می‌شود. برخی از فیلم‌های انتخابی برای نمایش در این برنامه عبارتند از: «تبدیل شوندگان»، «گلابی»، «300»، «سریال 24»، و «سریال میهن پرست».

رئیس فرهنگسرای خاتم با اشاره به 16 مرداد که سالروز ورود آزادگان به کشور است، گفت: برنامه‌ای با عنوان «رهیده از بند» با حضور بازیگران فیلم سینمایی «نفوذی» و با مشارکت انجمن سینمایی مقاومت برگزار می‌شود که در آن علاوه بر تقدیر از تعدادی از آزادگان منطقه، از عوامل این فیلم تجلیل خواهد شد.

وی افزود: منطقه 18 تهران جزء یکی از 10 منطقه‌ای است که جشنواره «بچه‌های محراب» را برگزار می‌کند. اختتامیه و مسابقه نهایی در مسجد المهدی با حضور حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر  تهران در منطقه 18 برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به 30 عنوان برنامه فرهنگسرای خاتم در روزهای باقی‌مانده فصل تابستان گفت: ما برای بهبود برنامه‌ریزی سندی راهبردی در اختیار داریم که با حضور افراد آشنا به نیازها و کمبودها و نقاط قوت منطقه برنامه‌های پیشنهادی را تنظیم می‌کنیم. این روند موجب شناخت بهتر فرصت‌ها و آسیب‌های منطقه می‌شود تا به بهترین شکل پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم.
نظر شما