جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۴
کد خبر: ۸۲۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
نشست نقد و بررسی نمایشگاه «من ۴، ریشه‌ها» با حضور آرمان اسپانیان و محمد خدادادی مترجم‌زاده با حضور هنرمندان تجسمی این نمایشگاه و تعدادی از علاقه‌مندان در نگارخانه لاله برگزار شد.
ریشه ها بررسی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست نقد و بررسی نمایشگاه «من ۴، ریشه‌ها» آرمان استپانیان و محمد خدادای مترجم‌زاده به روایت دیدگاه خود درباره نمایشگاه و آثار ارائه شده در آن پرداختند.
 
استپانیان گفت: موضوع این نمایشگاه و کارهای روی دیوار مسئله هویت را به نمایش گذاشته است. در واقع هویت بخش‌های مختلفی دارد. هویت فرهنگی، هویت فیزیکی، هویت اقلیمی، هویت پنهان و هویت‌های دیگر. از دیدگاه من هویت مراحل مختلف دارد و تعریف‌های متفاوتی را شامل می‌شود. با عکس می‌توان برای دیگران هویت ساخت و هویت او را از دیدگاه خود تعریف کرد.
 
این هنرمند عکاس افزود: اگر چه عکاسی بیش از ۱۶۰ سال عمر ندارد و در میان رشته‌های هنری جوان است و خیلی جای کار دارد اما به اعتقاد من هنر قرن ۲۱ عکاسی است.
 
در ادامه مترجم‌زاده نیز با اشاره به آثار ارائه شده در این نمایشگاه گفت: اگرچه من ذهنیت قبلی نسبت به این نمایشگاه نداشتم اما تنوع کاری که در اینجا شاهد هستیم به لحاظ ساختار ذهنیِ متفاوتی است که همه ما داریم و خیلی وقت‌ها با هم مشترک نیست و در جهت‌های مختلف حرکت می‌کند و کارها به نوعی با مسئله‌های اجتماعی در ارتباط است.
 
وی ادامه داد: عکس سه ویژگی دارد که آن را از دیگر موضوع‌ها متمایز می‌کند؛ گزینش‌گری، آنیت و باور‌پذیری. همیشه عکاسی به آن چیزی که بود اشاره کرده و آن چیزی که به نمایش می‌گذارد، زمانی از آن گذشته و مرده است.
  
این هنرمند عکاس افزود: بعضی وقت‌ها هویت شامل تقلید است و به راحتی نمی‌شود آن را تعریف کرد. ریشه‌ها مفهوم خاصی را در ذهن ایجاد می‌کند و بعضی تغییر روش و بعضی قوام پیدا کرده است.
 
نمایشگاه «من۴، ریشه‌ها» با حضور آثار ۱۱ هنرمند تجسمی تا ۱۸ مرداد به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ در نگارخانه لاله در خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.

برچسب ها: نگارخانه لاله
نظر شما