پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۰
کد خبر: ۸۲۵۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
همزمان با ولادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود
همزمان با زادروز ولادت حضرت امام رضا(ع) چهارشنبه چهارم شهریور ماه جشنواره ادبی نذر شعر با معرفی و تقدیر از 23 شاعر برگزیده رضوی از سراسر کشور به کار خود پایان می‌دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم اختتامیه جشنواره «نذر شعر» چهارشنبه 4 شهریور برگزار می شود.

در جشنواره ادبی «نذر شعر» که به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار شد، بیش از 600 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

رییس فرهنگسرای خاتم(س) در خصوص هدف برگزاری این جشنواره گفت: ترویج و احیای شعر آیینی ، تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقه‌مندان و فعالان ادبیات دینی و آیینی مهم‌ترین هدف ما در برگزاری این جشنواره بود.

اکبر بختیاری افزود: در این جشنواره  از تمامی دوستداران اهل بیت(ع) و به ویژه شاعران دلباخته آن دو حضرت دعوت شد تا اشعاری که در ستایش آن بزرگواران سروده‌اند را ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه منتشر شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به استقبال ویژه از این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع)  و حضرت معصومه(س) در قالب‌های شعر و قطعه ادبی برگزار و پس از اعلام فراخوان بیش از 600 اثر از 120 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: شاعران مطرح آئینی آقایان حمیدرضا شکارسری، قاسم صرافان و صابر قدیمی پس از بررسی کامل همه اشعار، 8 شعر را به عنوان برگزیده اول تا هشتم و 15 شعر را شایسته تقدیر شناختند که در مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با ولادت ثامن الائمه از آنان تقدیر خواهد شد.

سخنرانی ادبی، شعرخوانی آیینی، اجرای موسیقی سنتی و آیین اهدای لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان از جمله بخش های مختلف جشنواره ادبی هستند.

مراسم اختتامیه جشنواره «نذر شعر» به همت فرهنگسرای خاتم (ص) و با همكاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 ساعت 18 روز چهارشنبه چهارم شهریور مصادف با زادروز امام رضا(ع) درمجتمع شهید مختار سلیمانی به نشانی یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان ، جنب خانه فرهنگ امام علی(ع) برگزار می‌شود. 
برچسب ها: فرهنگسرای خاتم
نظر شما