جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۶
کد خبر: ۸۲۵۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
ایمان‌پور فعالیت‌های تابستانه فرهنگسرای آفتاب را تشریح کرد
فرهنگسرای آفتاب برنامه‌هایی مانند «ترنم وحی»، «شروع خوب»، «فلسفه برای کودک» و «همراهان مهربانی» در تابستان امسال برگزار کرد.
«شروع خوب» همگام با «فلسفه برای کودک»معصومه ایمان‌پور، رئیس فرهنگسرای آفتاب در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: فرهنگسرای آفتاب در ناحیه ۲ منطقه ۳ تهران واقع شده است و فعالیت‌های آن به دو بخش درون مجموعه‌ای و برون مجموعه‌ای تقسیم می‌شود. 
 
وی درباره برنامه‌های برون مجموعه‌ای فرهنگسرای آفتاب گفت: عمده این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت مساجد منطقه، بسیج، شورایاری و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. از آنجا که مسجد و حضور در آن اهمیت زیادی دارد، بسیاری از برنامه‌های این فرهنگسرا با مشارکت مساجد انجام می‌شود. 
 
ایمان‌پور با اشاره به کلاس‌های آموزشی، کانون بانوان و کانون قرآن این فرهنگسرا گفت: هر سال در فرهنگسرای آفتاب مسابقه قرآنی «ترنم وحی» در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که در آن به مسائل و مشکلات عمومی جامعه امروز با توجه به آیات و سوره‌های قرآن کریم می‌پردازیم. مسابقه پایانی این دوره در روز ۲۸ رمضان با حضور ۴۲۰ نفر برگزار شد. 
 
وی با اشاره به استقبال فراوان مخاطبان از برنامه «ترنم وحی» گفت: با وجود آنکه ما فراخوان منطقه‌ای داشتیم، مخاطبان زیادی از مناطق مختلف تهران در این مسابقه شرکت کردند. بسیاری از مخاطبان نیز به صورت خانوادگی در مسابقه حضور یافتند و این نشان‌دهنده میزان علاقه مخاطبان به اجرای چنین برنامه‌هایی است. اختتامیه این مراسم روز ۲ شهریور برگزار و به ۲۰ نفر از برگزیدگان جایزه سفر به مشهد به صورت رایگان ارائه شد. 
 
وی درباره برنامه‌های تابستانه این فرهنگسرا گفت: از آنجا که خانواده نقش محوری در زندگی افراد دارد، ما برنامه‌های مختلفی را برای اعضای خانواده در نظر گرفته‌ایم. برای نمونه چند نشست با نام «شروع خوب» برای مقاطع مختلف زندگی از جمله پیش از ازدواج، خواستگاری، دوران نامزدی، ۵ سال نخست زندگی و ۵ سال دوم زندگی با حضور روان‌شناسان و استادان حوزه علمیه قم برگزار کرده‌ایم. در این نشست‌ها به بررسی مشکلاتی پرداخته می‌شود که اگر به آن‌ها بها داده شود کمتر با معضل طلاق در خانواده‌ها مواجه خواهیم شد. 
 
ایمان‌پور با اشاره به دوره آموزشی «فلسفه برای کودک» گفت: یکی از مشکلات کودکان ایرانی عدم توانایی گفتن «نه» در برابر درخواست‌ها و پیشنهادهای دیگران است. همین مساله برای زندگی آینده آنان نیز مشکل‌ساز است. کارگاه «فلسفه برای کودک» ابتدا با حضور والدین تشکیل می‌شود و بعد کودکان با داستان‌ها و توضیحات استادان خبره، درباره مهارت‌هایی که آشنایی با آن‌ها برایشان لازم است، آشنا می‌شوند. 
 
رئیس فرهنگسرای آفتاب در پایان افزود: چند سالی است که اهمیت فراغت فصل تابستان مغفول مانده است و ما باید در راستای غنی‌سازی اوقات تابستان مخاطبان خود برنامه‌ریزی داشته باشیم. ممکن است برخی از خانواده‌ها توان اقتصادی کافی برای ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های آموزشی مختلف نداشته باشند. به همین دلیل چهارشنبه هر هفته در قالب برنامه «همراهان مهربانی» محلی برای تفریح مناسب کودکان و نوجوانان در بوستان زرگنده (شلوغ‌ترین بوستان منطقه) فراهم کرده‌ایم. مخاطبان در ایستگاه‌های مختلف این برنامه مانند سفال، قرآن بخوانید، مار و پله با مضامین اخلاقی، تئا‌تر قرآنی، طراحی و نقاشی برای کودکان و... می‌توانند اوقات فراغت خود را به بهترین شکل سپری کنند. البته متناسب با شرایط زمانی و مناسبت‌ها گاهی برنامه‌های برخی از این ایستگاه‌ها تغییر می‌کند.
نظر شما