دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۸۲۷۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
گفت‌وگو با سرپرست نمایشگاه گروهی هنرمندان زنجانی
رحمان پرچگانی به عنوان سرپرست نمایشگاه گروهی هنرمندان زنجانی که این روزها در نگارخانه لاله پذیرای علاقه‌مندان است، گفت: برپایی این نمایشگاه یک تبادل دو طرفه است که بین هنرمندان شکل گرفته و باعث حرکت و ایجاد انگیزه و دور شدن از تکرار می‌شود.
تعامل هنرمندان با یکدیگر باعث حرکت و ایجاد انگیزه استرحمان پرچگانی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره نحوه گزینش آثار در نمایشگاه گروهی هنرمندان زنجانی گفت: بخشی از آثار براساس‌ شناختی که از هنرمندان استان زنجان داشتیم انتخاب شد و بخشی دیگر هم با فراخوانی که در رسانه‌های محلی و عمومی و در فضاهای مجازی منتشر کردیم، برگزیده شد. در واقع ما اطلاعیه‌هایی را در گروه‌های هنری درباره برپایی این نمایشگاه صادر کردیم و از کسانی که به طور جدی فعالیت می‌کنند، خواستیم تا کار‌هایشان را برایمان بفرستند.
 
پرچگانی درباره شاخصه این آثار گفت: این آثار دو ویژگی مشخص دارند. یکی اینکه همه آن‌ها متعلق با شهروندان زنجانی چه در خود استان زنجان و چه در شهر‌ها و کشورهای دیگر است و ویژگی دیگر معاصر بودن کارهاست.
  
وی ادامه داد: آثار موجود در این نمایشگاه بسیار متنوع است و طیف‌های مختلف هنری که زیر شاخه نقاشی هستند را شامل می‌شود. یعنی آثار در برگیرنده رنگ روغن، آکلرولیک، کلاژ و دیگر سبک‌ها و نگرش‌های هنر نقاشی است.
 
این هنرمند نقاش درباره هدف کلی برپایی این نمایشگاه بیان کرد: در حقیقت برپایی این نمایشگاه تبادلی دوطرفه بین هنرمندان است. تعدادی از هنرمندان بعد از فراغت از تحصیلی که در تهران داشتند، به زنجان برگشته‌اند و به نوعی از فعالیت‌های هنری به دور افتاده‌اند. اما با این حرکت ارتباط هنرمندان با یکدیگر شکل می‌گیرد. این ارتباط می‌تواند باعث حرکت و ایجاد انگیزه و دور شدن از تکرار شود.

وی درپایان افزود: پایه اصلی این کار از سوی خانه هنرمندان زنجان و با مسئولیت من انجام شده است. در واقع این کار جزو اولین کارهای این خانه است که به تازگی شکل گرفته است. پس از آن هم تصمیم داریم نمایشگاه دیگری از همین آثار با شکلی گسترده‌تر در خانه هنرمندان زنجان برپا کنیم.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار این نمایشگاه تا ۲۵ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای روزهای تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه کنند.
 

مطالب مرتبط
نظر شما