دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۸۲۹۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
در حاشیه نمایشگاه هنرمندان معاصر زنجان در نگارخانه لاله
دومین نشست بررسی جغرافیا و هنر معاصر و نقد آثار هنرمندان معاصر زنجان با حضور هنرمندان معاصر و منتقدان و جمعی از علاقه‌مندان در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.
دومین نشست بررسی جغرافیا و هنر برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نشست با حضور فرح اصولی (هنرمند معاصر)، بهنام کامرانی (هنرمند معاصر و منتقد هنر)، علی ذاکری (هنرمند معاصر و مدرس هنر) و رحمان پرچگانی (نقاش، مدرس و رییس هیئت مدیره خانه هنرمندان زنجان) روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۴ تا ۶ عصر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. 

زمان و مکان تولید هنری که در پی پرسش ِ «کی و کجا» نقش خود را در هنر اعلام می‌کنند، یکی از زمینه‌های متعدد شکل‌گیری ساختار هنری هستند. مکان صرف نظر از وجوه کالبدی‌اش، عملکردهای فرهنگی و اجتماعی دارد که تاریخ هنر تا به امروز گواه آن است. جغرافیای هنر در پی توجه به مکان اهمیت می‌یابد و تقسیم‌بندی‌ها و رویه‌های موجود هنر را در نظام شهر‌ها، کشور‌ها، منطقه‌ها و پایتخت‌ها قرار می‌دهد. جغرافیا را به عنوان زمینه مطرح می‌کند و اثرات مقوله‌های مکانی را در ساخت هنری پیگیری می‌کند. 
 
نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر زنجان، چهارمین رویدادی است که با هدف بررسی گستره جغرافیایی هنر معاصر و ایجاد فضای تعامل بین هنرمندان خارج از مرکز و هنرمندان شهر تهران، در نگارخانه لاله برگزار شده و تا ۲۵ شهریور ماه دایر خواهد بود. 
 
پیش از این نیز آثار هنرمندان تبریز، مشهد و گیلان به نمایش در آمده است و این رویداد هر سال یکبار، هنر معاصر یکی از استان‌های کشور را ارائه و بررسی می‌کند. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما