چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۴
کد خبر: ۸۲۸۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
با حضور احمد مسجدجامعی، رضا کیانیان و مسئولان فرهنگی پایتخت
مراسم «عصر کتاب طهران» برای پاسداشت از تلاش‌های تهران‌شناسی استاد سید عبدالله انوار و قدردانی از تهرانگردی احمد مسجدجامعی با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی کشور و به همت فرهنگسرای عطار عصر روز جمعه بیستم شهریور در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
«عصر کتاب طهران» برای بزرگداشت استاد سیدعبدالله انواربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه برنامه «عصر کتاب طهران» برای گرامی‌داشت تلاش‌های استاد «سیدعبدالله انوار» و «احمد مسجدجامعی» با حضور مسئولان فرهنگی و چهره‌های برجسته تهران‌شناسی برگزار می‌شود. 

در این مراسم دکتر رضا داوری‌اردکانی رئیس فرهنگستان علوم ایران، دکتر رضا صالحی‌امیری رئیس کتابخانه ملی، دکتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دیگر چهره‌های علمی و فرهنگی به سخنرانی می‌پردازند. 

احمدرضا مومنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار درباره این ویژه برنامه گفت: در این مراسم از دو کتاب «با من به طهران بیایید» نوشته نصرالله حدادی و کتاب «سلسبیل» نوشته معصومه جوادی‌نسب رونمایی می‌شود. همچنین در این برنامه جشن امضا سه کتاب «طهران قدیم» نوشته عبدالله انوار، «این مردم نازنین» نوشته رضا کیانیان و «طهرانی‌ها» نوشته سمانه سمندریان نیز برگزار می‌شود.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در خصوص نامگذاری این برنامه گفت: با توجه به علاقه و رویکرد کتاب‌شناسانه استاد عبدالله انوار، نام این مراسم را «عصر کتاب طهران» گذاشتیم تا توجه به کتاب‌شناسی طهران و تاریخ آن مد نظر عمومی قرار بگیرد. چرا که استاد انوار شخصیتی چند وجهی دارد و ما در مراسم عصر کتاب تهران برای تجلیل از مقام شامخ این استاد برجسته به تلاش‌های تهران‌شناسانه وی پرداخته‌ایم.

مومنی افزود: تلاش‌های آقای احمد مسجدجامعی برای احیای تهرانگردی در سالهای اخیر با ستایش بسیاری از اهالی فرهنگ و دوستداران تهران همراه بوده است و سبب ایجاد جریانی فرهنگی برای حفظ میراث معنوی شهر تهران شده است. از همین رو در این مراسم از خدمات فرهنگی وی در عرصه تهرانگردی قدردانی می‌شود.

رئیس فرهنگسرای عطار با اشاره به تدوین کتاب تاریخ شفاهی محله سلسبیل گفت: ما در حوزه مدیریت فرهنگی منطقه باید توجه جدی به تدوین تاریخ مردم و محله‌ها داشته باشیم و لذا تلاش شد تا کتاب «سلسبیل» نوشته خانم معصومه جوادی‌نسب آماده شود. این کتاب تاریخ شفاهی محله‌های منطقه ۱۰ است که شامل گزارش‌های روایی از اماکن تاریخی، کسبه و ساکنان قدیمی محله هاست.

ویژه‌برنامه «عصرکتاب تهران» جمعه ۲۰ شهریور ساعت ۱۷در محل باغ موزه هنرهای ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی برگزار می‌شود.
برچسب ها: فرهنگسرای عطار
نظر شما