شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۷
کد خبر: ۸۲۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
همزمان با روز ازدواج در جشنواره «طعم سلامت با دستپخت بانوی ایرانی»
به مناسبت روز ازدواج و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از ۲۰ بانوی آشپز نمونه در جشنواره «طعم سلامت با دستپخت بانوی ایرانی» تقدیر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ جشنواره «طعم سلامت با دستپخت بانوی ایرانی» با هدف ترویج فرهنگ پخت و مصرف غذای سالم، طبیعی و سنتی مبتنی بر سلیقه بانوی ایرانی، در قالب یکی از بخش‌های جنبی نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» برگزار شد و در آن بانوان تهرانی با دستپخت‌های خود به رقابت پرداختند.
 
این جشنواره به همت فرهنگسرای تهران و با همکاری اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۲، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز سه شنبه ۲۴ شهریور، با رقابت ۹۸ شرکت کننده و با حضور بیش از ۵۰۰ تن از شهروندان در بوستان جوانمردان برگزار شد.
 
ویژه‌برنامه «طعم سلامت با دستپخت بانوی ایرانی» با حضور عظیمی رئیس اداره سلامت، عشرت شایق معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، احمد زارعی معاون پشتیبانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲، حجت الاسلام وکیلی مسئول امور مساجد شهرداری منطقه و آقای صفری دبیر جشنواره هفته دفاع مقدس منطقه برگزار شد.

در جشنواره «طعم سلامت با دستپخت بانوی ایرانی» شرکت‌کنندگان به عرضه انواع نان‌ها و کیک‌های محلی و بومی استان‌های مختلف کشور، انواع آش‌های محلی، ته چین‌ها، پلو خورش‌ها، غذاهای گوشتی، غذاهای مبتنی بر ترکیب سبزیجات و... پرداختند و ۶ تن از کار‌شناسان تغذیه و سلامت، غذاهای ارایه شده را داوری کردند. 

سید جواد موسوی، معصومه رضا‌پور، نازیلا نجاتی، ندا احمدی و مرضیه عبداللهی داورانی بودند که از سوی اداره سلامت شهرداری منطقه به داوری غذاهای ارایه شده پرداختند. 

از میان ۹۸ شرکت‌کننده در این جشنواره که ۹۶ بانو و ۲ آقا بودند، خانم‌ها جلیلیان، می‌قانی و طالبی به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند که لوح تقدیر و جوایز نقدی دریافت کردند و هم چنین به ۱۷ نفر دیگر هدایایی اهدا شد. 
 
جشنواره «طعم سلامت با دستپخت ایرانی» با هدف ترویج فرهنگ پخت و مصرف غذای سالم، طبیعی و سنتی مبتنی بر سلیقه و محبتی که بانوی ایرانی در آشپزی به خرج می‌دهد، در قالب یکی از بخش‌های جنبی نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» برگزار شد. 
 
ایلات، عشایر و اقوام ۲۵ استان کشور از ۱۲ شهریور در بوستان جوانمردان ایران چادر زده‌اند و تا ۲۷ شهریور هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی، برگزاری آیین‌ها و بازی‌های بومی، اجرای مراسم خواستگاری «باشلق برون» و عروسی در ایل، اجراهای هنری و موسیقی اقوام آذری، خراسانی، کردی، بوشهری، بلوچ و گیلکی میزبان شهروندان تهرانی هستند. نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» از سوی فرهنگسرای تهران با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.

نظر شما