جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۴
کد خبر: ۸۳۰۹۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه مراکز این منطقه در هفته دفاع مقدس رنگ و بوی جهاد و شهادت می‌‌گیرند، گفت: فرهنگسرای بهاران ۱۰ ویژه برنامه را در راس کارهای خود برای این هفته قرار داده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی تقی‌نژاد با اشاره به اینکه چهار هزار شهید، منطقه ۱۷ را دارالشهدای تهران کرده است، افزود: کوچه و گذرگاهی در این منطقه نیست که مزین به تصویر شهیدی نباشد و دلسپردگان به شهدا در این منطقه هزاران و دلسوختگان بی‌شمارند. 
 
وی با اشاره به اینکه نمی‌شود فعالیتی در این منطقه کرد و نام شهیدی را نبرد، گامی برداشت و با شهیدی همراهی نکرد، گفت: برداشتن پرچم شهیدان در این منطقه بهانه نمی‌خواهد، هفته و ساعت نمی‌خواهد و در واقع هفته دفاع مقدس بهار یادآوری شهیدان و بهانه‌ای برای بازگویی خاطرات و جانفشانی‌های رزمندگان و دلیران این سرزمین است. 
 
وی ادامه داد: فرهنگسرای بهاران هم سو با برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به اجرای برنامه‌های متنوع و جذابی در هفته دفاع مقدس می‌پردازد. 
 
به گفته تقی‌نژاد برنامه‌های متمرکز این سازمان شامل طرح ضیافت ستارگان، هم عهدی با شهدا و تکریم شهدای گمنام است و این منطقه نیز به اجرای برنامه‌های مرتبط با همین سرفصل‌ها خواهد پرداخت. 
 
 وی یادآور شد: در بخش ضیافت ستارگان برای تمامی شب‌های هفته دفاع مقدس در کوچه‌هایی که به نام شهدای این منطقه است مراسم ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. 
 رییس فرهنگسرای بهاران افزود: مراسم تجیل از مادر شهید بهروز صبوری با حضور مادران چشم به راه و خانواده‌های شهدا، روحانیون و مسئولان در هفته دفاع مقدس در صحن آستانه امامزاده حسن(ع) برگزار می‌شود. 
به گفته این مقام مسئول از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت ستارگان باید به تجلیل از مدافعان حرم منطقه ۱۷ و برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت شهدای محله بلورسازی در مسجد قدس رضوی اشاره کرد. 
وی طرح هم عهدی با شهدا را از برنامه‌های جذاب سازمان فرهنگی و هنری دانسته و گفت: در طرح هم عهدی با شهدا علاقه‌مندان و دوستداران شهدا با انتخاب هم پیمان، پلاک و شناسنامه هم عهدی با آن شهید را دریافت می‌کنند که توزیع این پلاک‌ها در امامزاده حسن و فرهنگسرای بهاران صورت می‌گیرد. 
تقی‌نژاد ادامه داد: در بخش تکریم شهدای گمنام نیز فرهنگسرای بهاران نیز به همراه اعضای کانون‌ها و خانواده‌های شهدای منطقه ۱۷ در ویژه برنامه‌ای که روز پنج‌شنبه دوم مهرماه در آستانه عید سعید قربان در جوار مزار شهدای گمنام بهشت زهرا اجرا می‌شود، حضور خواهند داشت. 
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ با بیان اینکه فرهنگسرای بهاران علاوه بر برنامه‌های فوق ویژه برنامه‌های دیگری را نیز اجرا می‌کند، افزود: با آغازهفته دفاع مقدس فرهنگسرای بهاران نیز با برپایی نمایشگاه کتاب، پوستر و عکس دفاع مقدس با عنوان مهر ایثار به استقبال این هفته می‌رود. 
 
تقی‌نژاد با اشاره به این موضوع که این نمایشگاه از ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا ۶ مهر ادامه می‌یابد، تاکید کرد: علاوه بر نمایشگاه قرار است فضاسازی و دکور با مضامین دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در فضای ورودی فرهنگسرا نیز صورت گیرد. 
به گفته این مقام مسوول بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده خاطره‌گویی، روایت قصه‌های دفاع مقدس، نگاه گذر شعر، نمایش فیلم و برگزاری ایستگاه فرهنگی از دیگر بخش‌های برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای بهاران به شمار می‌رود. 
 
وی برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب «خط تماس» پیرامون زندگی و شخصیت شهید سرلشکر احمد کاظمی، شهید عرفه را از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا دانست و یادآور شد: این کتاب که نوشته محمدرضا بایرامی نویسنده معاصر ایرانی است ۳۱ شهریور ماه یکروز قبل از روز عرفه نقد و بررسی قرار می‌شود. 
وی گفت: فرهنگسرای بهاران با برگزاری شانزدهمین نشست نقد و بررسی کتاب «چتر بازی در امواج» نوشته محمد علی گودینی در آخرین روز از هفته دفاع مقدس به برنامه‌های خود در این هفته خاتمه می‌دهد. 
تقی‌نژاد در ادامه بیان کرد: این نشست دوشنبه ۶ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه به منظور گرامیداشت شهید غواص «جواد شاعری» برگزار می‌شود و در آن کتاب که به سرگذشت این شهید پرداخته، معرفی، نقد و بررسی می‌شود. 
 
وی افزود: در این برنامه خانواده شهید شاعری، نویسنده کتاب، «محمدرضا اصلانی» نویسنده و منتقد، «حامد عسگری» شاعر، یکی از فرماندهان گردان غواصان لشگر ۱۰ سیدالشهدا و یکی از هم‌رزمان شهید جواد شاعری حضور خواهند داشت.
نظر شما