جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۸۳۰۹۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
مسابقه هفت خوان همدلی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
رئیس فرهنگسرای آفتاب از اجرای ویژه برنامه‌‏های فرهنگی به مناسبت دفاع مقدس شامل طرح ضیافت ستارگان با عنوان تکریم شهدای محلات منطقه، هم عهدی با شهدا هفت خوان همدلی و خاطرات ماندگار در هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای آفتاب خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه ایمان‌پور با بیان این مطلب که دوران هشت ساله دفاع مقدس، به منزله یک فرهنگ پایدار تلقی می‌شود و جامعه به منظور تحقق آرمان و اهداف متعالی خود، نیازمند ترویج و حاکمیت این فرهنگ است، افزود: اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و تکریم ایثارگران و رزمندگان این قطعه از تاریخ ایران اسلامی و همچنین آشنایی نسل نوجوان و جوان با گوشه‏ای از تاریخ مشعشع دفاع مقدس و مجاهدت انسان‏های بی‏ادعا، مسابقه هفت خوان همدلی را در بوستان زرگنده برگزار می‌کند. 

وی گفت: نوجوانان و جوانان در قالب یک مسابقه سرشار از شادی نشاط، با زوایای پنهان و آشکار دفاع مقدس آشنا می‌‏شوند. 

وی افزود: افراد شرکت کننده در این مسابقه، در قالب تیم‏های ۵ نفره، هفت دقیقه زمان دارند تا مراحل هفتگانه شامل تیراندازی، عبور از موانع، خنثی کردن می‌ن‏های ضد نفر و ضد تانک، عبور از آب، آمادگی رزمی، تجهیز و جنگ نرم را با موفقیت پشت سر بگذارند و به تیم‌های برنده جوایز نفیسی اعطا می‌‏شود. 

وی تصریح کرد: هر چند هدف نخست این برنامه، آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ متعالی دفاع مقدس است، اما همه گروه‏های سنی در قالب تیمی و گروه‏‌های ۵ نفره می‌‏توانند در مسابقات این برنامه مفرح شرکت کنند. 

مسابقات در هفته دفاع مقدس از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌‏شود. اولین دور این مسابقات از یکم مهر با حضور شماری از رزمندگان و ایثارگران در بوستان زرگنده برگزار خواهد شد. 

معصومه ایمان‌پور، همچنین از تجلیل از ۹ خانواده شهید خبر داد و تأکید کرد، شهدا گنجینه بی‌بدیل و سرمایه ناتمام اجتماعی هستند و با بهره‌مندی از فرهنگ شهادت می‌توان به برخورداری از جامعه‏ای آرمانی و عاری از پلشتی‏‌ها امیدوار بود. 

وی گفت: در هفته دفاع مقدس، با خانواده‏‌های شهیدان حمیدرضا مهرایی، سعید علی مددی، ابراهیم خوانساری، محمود کارگزار، توکل قره گوزلو، مهدی شمخانی، حمید جوانمرد مدائنی، محمد حسین ضیغمی و علی محمد‌زاده دیدار کرده و پیام آنان را چراغ راه حرکت سازنده خود قرار خواهیم داد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند از یکم تا ۷ مهر از ساعت ۱۶ به نشانی خیابان دکتر شریعتی روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امام‌زاده، بوستان زرگنده مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما