جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۳۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
صلاحی در آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ خبر داد:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای ولا گفت: با تاکید دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح خانواده پایدار در شهر تهران اجرا خواهد شد که جزییات آن را در آینده نزدیک تشریح خواهیم کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ و رئیس فرهنگسرای ولا صبح امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، منصور کتانباف شهردار منطقه ۲۰، مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه تهران و کارکنان مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در  کتابخانه ۱۳ آبان برگزار شد. 

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور در ابتدای مراسم ضمن ارائه آمار عملکرد مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۰ تهران از برگزاری ویژه برنامه ماه ۲۰ به عنوان برنامه شاخص ماه مبارک رمضان یاد کرد و گفت: نقیصه بزرگ شهر ری عدم وجود فرهنگسرای مستقل زیرنظر مدیریت فرهنگی هنری منطقه است که امیدواریم در دوره بعدی برطرف شود. 

طرح خانواده پایدار در شهر تهران اجرا می‌شود

تلاش شهرداری تهران برای ارتقا کیفیت زندگی در شهر تهران
مهندس منصور کتانباف شهردار منطقه ۲۰ نیز در این مراسم با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای ارتقا کیفیت زندگی در این منطقه گفت: موارد مختلفی از جمله کمپین آسمان آبی زمین پاک، تفکیک زباله از مبدا و خط سفید در دستور کار شهرداری تهران است که امیدواریم بتوانیم با پیگیری آن‌ها خدمات بهتری به شهروندان ارائه کنیم. 

طرح خانواده پایدار در شهر تهران اجرا می‌شود

وی با تشکر از مدیران سابق فرهنگسرای ولا گفت: از زحمات آقای فاطمیان‌پور تشکر می‌کنم. امیدوارم آقای حیدری‌پور هم بتوانند در این منطقه با موفقیت وظایف فرهنگی خود را اجرا کنند. شهرداری منطقه ۲۰ هم هر کمکی که بتواند به فرهنگسرای ولا و مدیریت فرهنگی هنری این منطقه می‌کند تا بتواند اهداف خود را به بهترین شکل اجرا کند. 

همکاری سازمان فرهنگی هنری با وزارت آموزش و پرورش
محمود صلاحی سخنران دیگر این مراسم بود که بعد از پخش نماهنگ برنامه‌های ماه رمضان فرهنگسرای ولا به روی سن آمد. وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، روز عرفه و بازگشایی مدارس گفت: همزمانی این مناسبات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتواند نقطه شروع مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی گسترده در این منطقه باشد. 

وی با اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه به وزیر آموزش و پرورش آمادگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای برگزاری برنامه‌های مشترک را اعلام کردم. 

صلاحی ادامه داد: بحث دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حول سازمان فرهنگی هنری، اجرای طرح خانواده پایدار بود که در گذشته با موفقیت در مشهد اجرا شد و مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و حالا قرار است با تاکیدات ویژه رئیس جمهور، در شهر تهران اجرا شود که جزییات آن را در آینده نزدیک تشریح خواهیم کرد. 

طرح خانواده پایدار در شهر تهران اجرا می‌شود

شهر ری قطعه متقن تاریخی شهر تهران است
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به جایگاه تاریخی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: شهر ری یک قطعه متقن تاریخی در شهر تهران است. اکثریت جهان اسلام این منطقه را به خوبی می‌شناسند و بسیاری از بزرگان دینی نیز به امامزاده واجب التعظیم شهر ری ابراز ارادت دارند. 

صلاحی گفت: نام ولا برای فرهنگسرای این منطقه الزاماتی را برای سازمان فرهنگی هنری و شهرداری منطقه به همراه دارد. باید به این مسئله توجه ویژه داشت. 

گروه‌های افراطی حاصل غفلت جهان اسلام از کارهای فرهنگی است
وی اضافه کرد: مهندس کتانباف از حضور ۴ تا ۵ هزار نفری مردم در برنامه‌های ماه رمضان گفتند. بد نیست بدانید که در افتتاحیه نمایشگاه مسکو و در همایش‌هایی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، بین ۷ تا ۱۰۰ نفر حضور داشتند. این حجم حضور مردم ما در برنامه‌های فرهنگی در دنیا بی‌نظیر است. این اتفاق را با فرهنگسرای بام تهران در توچال مقایسه کنید که یک دعوت ساده، باعث گردهمایی بیش از ۱۰ هزار نفر شد. 

صلاحی در ادامه یادآور شد: باید از این ظرفیت استفاده کنیم. گروه‌های افراطی حاصل غفلت جهان اسلام از کارهای فرهنگی است. نباید غفلت کرد. وظیفه ما آگاهی بخشیو بصیرت افزایی است. باید این مسائل و فرهنگ شهروندی را به صورت فیلم و تئا‌تر و موسیقی به مردم ارائه کنیم. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ۸ مرکز فرهنگی هنری منطقه ۲۰ گفت: این تعداد اصلا قابل توجه نیست. فقط در شهر مسکو ۲ هزار مرکز فرهنگی وجود دارد که مدیریت نیمی از آن با شهرداری است. یک خانه فرهنگ ۹۰ متری و چند کلاس برای کار عظیم فرهنگی کافی نیست. به عنوان مثال در هفته جاری ۷۴ گروه تئاتری در جشنواره تئا‌تر شهر به اجرا پرداختند. این حجم فعالیت در طول سال باید ادامه پیدا کند. 

صلاحی ضمن تقدیر از زحمات فاطمیان‌پور، از جواد حیدری‌پور به عنوان یکی از نیروهای باتجربه سازمان فرهنگی هنری یاد کرد و گفت: تلاش من حفظ نیروهای سازمان و استفاده از عناصر باتجربه است. آقای حیدری‌پور در مناطق ۴، ۷، ۱۸، ۱۲ و ۱ مسئولیت داشتند؛ هم سازمان را می‌شناسند، هم به آن محبت دارند و از همه مهم‌تر، تجربه فعالیت فرهنگی دارند. 

از مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خوشحالم
محمدجواد حیدری‌پور مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۲۰ نیز در پایان با تقدیر از زحمات مدیران ادوار مختلف فرهنگسرای ولا گفت: امیدوارم بتوانم مسیر همکاران در این منطقه را ادامه بدهم. از این مجاورت با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بسیار خوشحالم و باید این رزق و روزی خداوند را غنیمت بدانم. 

وی ادامه داد: آغاز حضورم در این مسئولیت جدید را که همزمان با چنین مناسبت همراه است، به فال نیک می‌گیرم. همچنین جا دارد از آقای زندوکیلی مدیریت محترم فرهنگی هنری منطقه ۴ هم تقدیر کنم که ماه‌های گذشته در فرهنگسرای هنگام مشغول فعالیت بودم. 

طرح خانواده پایدار در شهر تهران اجرا می‌شود

در پایان این مراسم، شهردار منطقه ۲۰ و کارکنان فرهنگسرای ولا از زحمات سیدعلیرضا فاطمیان‌پور که به ریاست فرهنگسرای شهر منصوب شده بود، تقدیر کردند و محمدجواد حیدری‌پور، مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۲۰ و رئیس فرهنگسرای ولا نیز حکم خود را از محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کرد.
مطالب مرتبط
نظر شما