جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۸۳۲۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
فرهنگسرای گلستان در برنامه «ضیافت ستارگان» از فرزند شهید دکتر سید جعفر شهیدی تجلیل کرد.
فرهنگسرای گلستان میزبان شهید احسان شهیدی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هفته دفاع مقدس و به منظور تجلیل و شناسایی مقام شهیدان جنگ تحمیلی، مراسم بزرگداشت شهید طلبه سید احسان شهیدی در روز ۵ مهرماه در کتابخانه دکتر شهیدی برگزار شد.

این برنامه با قرائت استاد شهاد زمانی آغاز شد و در ادامه گروه تواشیح نورالساجدین سه سرود شهید، قمر بنی هاشم و یا اباصالح مددی را اجرا کردند. 

حاج علی مددی رزمنده و راوی جنگ در این مراسم ضمن ادای احترام به شهید احسان شهیدی، عنوان کرد: شهدا دلشان را آماده پرواز کردند و از هرچه تعلق بود، گذشتند. در کوران جنگ برای شهید زین الدین نامه‌ای آمد و او مدت‌ها آن را باز نمی‌کرد. همرزمان‌اش کنجکاوی کردند که شاید مطلب مهمی باشد. این شهید جواب داد که خداوند به من دختری داده است و داخل این پاکت عکس اوست. اگر ببینمش ممکن است در این شب عملیات دست و دلم بلرزد و از جهاد در راه خدا بازبمانم. 
وی اضافه کرد: حاج آقا شیرزادیان سال‌ها از خداوند طلب دختر می‌کرد تا او را فاطمه بنامد. پس از مدت‌ها خداوند به او دختری عطا کرد و او با اینکه بار‌ها به تهران آمد به دیدارش نرفت. می‌ترسید که از جنگ در راه خدا باز بماند. در عملیات کربلای ۵ و در زیر بمباران بی‌امان عراق ترکشی به پهلویش خورد و استخوان‌هایش شکست. در راه بیمارستان مدام می‌گفت که فاطمه جان دیدار به قیامت.
 
این راوی جنگ با اشاره به احوالات رزمندگان در شب‌های عملیات، بیان کرد: فخرالدین مهدی برزی شهید ۱۶ ساله‌ای بود که با جابه جا کردن شناسنامه خودش را به جبهه رساند. در یک زمستان سرد که به عملیات می‌رفتیم به این نوجوان گفتم که به نظرت کی شهید می‌شوی؟ و او در حالی که پسته می‌خورد جواب داد زمانی که این پسته را برای خدا بخورم. خداوند در‌‌ همان عملیات به او توقیق شهادت داد و تیری به چشمش خورد و در حال جان دادن دست‌هایش از سرما یخ بست. 

مددی با اشاره به شناختن شهدای محله و همسایگان منطقه ۸، تاکید کرد: در تشییع پیکر ۱۷۵ شهید غواص همه از علاقه مردم به شهدا عافلگیر شدیم. هدف از برنامه «ضیافت ستارگان» به دل سپردن شهدا است نه به خاک سپردن و فراموش کردن آنان. هدف دشمن از جنگ ممانعت از صدور انقلاب بود و ما امروز به ۵۳ کشور حامی صدام انقلاب متن را صادر کرده‌ایم. 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مسعود محفوظی مدرس حوزه و دانشگاه و دوست شهید احسان شهیدی، گقت: سید حسن نصر الله گفته بود که عربستانی‌ها باید مسلمانیشان را اثبات کنند. امروز و پس از حوادث منا بیشتر دریافتیم که استکبار جهانی و صهیونیسم در ادامه دشمنی‌هایشان با انقلاب اسلامی، عربستان را برای جنگ نیابتی جلو فرستاده است. 

وی ادامه داد: اقتدار و قوت امروز کشور ما مرهون حرکتی است که از ۱۵ خرداد آغاز شد و با جنگ تحمیلی به اوج خودش رسید. این پرچم امروزه در دستان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و این نشان می‌دهد که انقلاب ما پویا و زنده به حرکت توفنده خود ادامه می‌دهد. دلیل شکست دشمن هم در همین پویایی است. 

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: در حال حاضر پیام شیعه و اهل بیت جهانی شده است. امروز دشمن می‌داند که از طریق نظامی حریف ما نمی‌شود؛ برای همین هم جبهه جنگ به فضای مجازی و جنگ نرم تبدیل شده و وظیفه خانواده‌ها بسیار سنگین شده است. جوانان ما باید دربرابر توطئه فرهنگی بیمه شوند. 

محفوظی با اشاره به تواضع شهید احسان شهیدی، تصریح کرد: این شهید همواره و در هر فرصتی همچون علامه شهیدی به مطالعه می‌پرداخت و هیچ‌گاه بروز نمی‌داد که در چه خانواده بزرگی پرورش یافته است. سخاوتمند بود و برای همگان کار انجام می‌داد. در حجره کنار ما طلبه‌ای فقیر اهل کشمیر زندگی می‌کرد. بعد از شهادت او شنیدیم که در تمام این مدت تنها کسی که به او سر می‌زد و کمبود‌هایش را جبران می‌کرد شهید احسان شهیدی بود. 

وی افزود: پیش از ورود به حوزه احسان شهیدی در منطقه ۸ درس منطق می‌داد. شک ندارم که اگر زنده می‌ماند به فاصله چند سال به مقام اجتهاد می‌رسید. 

حاج محمد کریمی نیز با اشاره به دوعید سعید قربان و غدیر به مدح حضرت علی بن ابی طالب (ع) پرداخت. 

در پایان مراسم با حضور سردار آیت، حجت الاسلام مسعود محفوظی، محسن محمدی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۸ و سرکار خانم جغتایی رئیس کتابخانه دکتر شهیدی از سید علی شهیدی برادرزاده شهید سید احسان شهیدی با هدایایی نفیس تقدبر و قدردانی شد.
برنامه «ضیافت ستارگان» ویژه تجلیل از شهید سید احسان شهیدی روز ۵ مهرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در مسجدجامع سمنگان برگزار شد. 
نظر شما