پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۸۳۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه فرهنگسرای خاوران در نظر گرفته شده است تا تمام مخاطبان، در سنین مختلف بتوانند از کتاب و کتابخوانی لذت ببرند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه‌های کتابخوانی فرهنگسرای خاوران با هدف ساماندهی و مدیریت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و پرورش و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود.
 
برنامه «مبادله کتاب» که شهروندان می‌توانند کتاب‌های مطالعه‌شده و غیر ضروری خود را به پایگاه مبادله کتاب واقع در فرهنگسرای خاوران تحویل دهند و معادل کتاب‌های تحویلی، کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
 
با طرح «اهدای کتاب به مناطق محروم کشور» کتاب‌های اهدایی شهروندان و نهادهایی همچون دانشگاه تهران، کتابخانه ملی و... جمع آوری می‌شود و به کتابخانه‌های مناطق محروم کشور و به ویژه کتابخانه‌های مساجد ارسال خواهد شد.
 
در طرح «تکریم کتاب» شهروندان مبالغ نقدی و کتاب‌ها و تجهیزات کتابخانه‌ای خود را جهت راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های محروم منطقه یا کشور به دبیرخانه واقع در کتابخانه فرهنگسرای خاوران می‌آورند.

«کارگاه روش تحقیق» جهت برطرف کردن نیازهای ضروری و پایه پژوهش دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی و توانمندسازی در ارائه تحقیق روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۶الی ۱۷ برگزار می‌شود.

«مسابقه شطرنج» به مناسبت روز عصای سفید ویژه نابینایان استان تهران روز پنجشبه ۲۳ مهر از ساعت ۹ الی ۱۸ اجرا می‌شود.

«مسابقه پیامکی او کیست؟» هر هفته در قالب تراکت، به زندگی و آثار یکی از شخصیت‌های علمی و ادبی می‌پردازد و شرکت‌کنندگان پاسخ را تا پایان هر هفته از طریق پیامک ارسال و در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.

«ایستگاه کتاب» با توجه به موضوعات و مناسبت‌های خاص سال برپا می‌شود.

«کارگاه بازی با قصه» پرورش و تقویت قوه تخیل و آشنایی با کلمات جدید، ضرب المثل‌ها و گویش‌های مختلف در قالب قصه‌گویی و نمایش خلاق، چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۵ الی ۱۶ اجرا می‌شود.

در طرح «ثبت نام کلاس اولی‌ها»، کتابخانه خاوران به مناسبت شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول دبستان را به صورت رایگان عضو می‌کند.

برنامه «شکوفه‌های مهر دانش» برگزاری مسابقه نقاشی، کتابسازی، معرفی کتاب به خانواده‌ها را در طول سال بر عهده دارد.

در کتابخانه فرهنگسرای خاوران چه می‌گذرد؟

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها می‌توانند به کتابخانه خاوران واقع در سه راه هاشم‌آباد، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.
نظر شما