جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۱
کد خبر: ۸۳۶۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برنامه جلوه سوگ:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران با طراحی و بازسازی میدان امام حسین(ع)، این میدان پایتخت را به مرکز ثقلی برای فعالیت های دینی و مذهبی شهر بدل کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی با اشاره به اینکه یکی از برنامه ریزی های شهرداری تهران در سال های اخیر شناخت بیشتر شهروندان از زندگی امام حسین(ع) و اهداف عاشورا در ایام ماه محرم بوده است، تصریح کرد: اگر نگاهی به نوع طراحی میدان امام حسین(ع) بیندازیم، می بینیم که این میدان شاکله ای دینی و مذهبی به خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی برنامه ریزی های دینی، تعلیم مداوم فرازهای واقعه کربلاست، به جمله معروف امام خمینی(ره) که بارها گفته اند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» افزود: هر چقدر بتوانیم در برگزاری مراسمی از این دست و شناساندن اهداف امام حسین(ع) به نسل جوان کوشا باشیم، بی شک جامعه را از بروز انواع آسیب ها مصون می داریم.

میدان امام حسین(ع) مرکز ثقل فعالیت‌های دینی و مذهبی پایتخت است

حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: ممکن است برخی از مردم در طول سال به دلیل فراز و نشیب های  اخلاقی و عملی، دچار انحرافاتی در مسیر زندگی شان شوند، اما به محض آنکه محرم فرا می رسد، بنیاد اخلاق و اعمال شان را با خواسته های امام حسین(ع) وفق داده و تلاش می کنند در مسیر حق گام بردارند. از همین رو است که برگزاری این مراسم هر ساله یکی از اولویت های برنامه ریزی مدیریت شهری بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری تهران با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمی همچون جلوه سوگ یکی از اولویت های شورای شهر تهران است، گفت: ماه محرم، بزرگ‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور است، به طوری که بر اساس آمارها در روزهای عزاداری امام حسین(ع) و یارانشان، میزان بروز بزه و انواع آسیب‌های اجتماعی به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. از همین رو می توانیم از این فرصت برای فرهنگ سازی و از میدان امام حسین(ع) نیز به عنوان نقطه ثقلی برای فعالیت تکایا و هیات های مذهبی شهر تهران بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما