جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۳
کد خبر: ۸۳۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
آیین تکریم و معارفه رییس فرهنگسرای هنگام برگزار شد
آیین تکریم محمدجواد حیدری‌پور رییس پیشین و معارفه سیده فریبا سجادی رییس فرهنگسرای هنگام صبح امروز با حضور رییس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه رییس فرهنگسرای هنگام صبح امروز با حضور رییس، معاونان و مدیران فرهنگی هنری مناطق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این فرهنگسرا برگزار شد.
 
محمود صلاحی رییس سازمان در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که چه چیز باعث شده تا شهادت مظلومانه ۷۲ تن در عاشورای سال ۶۱ هجری بدون وجود هیچ دستگاه خبری اینگونه ماندگار شود؛ این مهم فقط و فقط با خواست الهی انجام شده است.

 صلاحی: فرهنگسراها ظرفیت‌های جدید را با خلاقیت پوشش دهند

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) به دلیل تحریف‌های به وجود آمده در دین اسلام به استقبال شهادت رفت، گفت: در این زمان هم می‌بینیم که گاهی تحریف بیشتر از حقیقت مشتری دارد و شاهدیم که گروه‌های تکفیری و سلفی اسلام را چگونه نادرست تفسیر می‌کنند و چه جنایت‌هایی انجام می‌دهند.
رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: تا قیامت این انحراف‌ها وجود دارد و وظیفه ما روشنگری است و اگر در عزای امام حسین(ع) سیاه می‌پوشیم و سینه می‌زنیم برای این است که اعلام کنیم درس عاشورا را دریافته‌ایم و در مسیر مبارزه با جهالت خواهیم بود تا در کشتی نجات امام حسین(ع) راه یابیم، کشتی‌ای که به وسعت تاریخ است و برای سوار آن شدن باید حسینی بود و دل را از کینه، حسادت، دورویی پاک کرد.
 
صلاحی با بیان اینکه در روز عاشورا امام حسین(ع) را خارجی معرفی کردند، بیان کرد: امام حسین(ع) در این واقعه برای تشنگی و رنج یارانش غصه نمی‌خورد، غصه امام از این بود که افرادی که روبه‌روی ایستاده‌اند به نام اسلام، در مقابل امام‌شان می‌جنگند. برای امام دادگاه برگزار کردند و رای به این دادند که امام حسین(ع) از دین خارج شده است. همان قاضی که توسط امیرالمومنین منصوب شده بود چنین حکمی را داد و رنج و غصه امام حسین(ع) از این مسائل بود.
 
وی با تاکید بر اینکه اصل انحراف‌ها خارج شدن از مسیر پیروی از رهبری است، افزود: اگر در هر دوره‌ای از ولایت فاصله نمی‌گرفتند اسلام به دست گروهک‌ها به تحریف کشیده نمی‌شد و عده‌ای گمراه نمی‌شدند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری در اشاره به وظایف مهم فرهنگسراها در این دوران گفت: فعالیت‌ فرهنگسراها باید با کارهای بصیرتی و محتوایی پشتیبانی شود و در کلاس‌ها روشنگری داشته باشیم.
محمود صلاحی با اشاره به انتصاب سیده فریبا سجادی به عنوان رییس فرهنگسرای هنگام گفت: ایشان ۱۸ سال سابقه کار در سازمان دارد و از افرادی است که با عرق به این سازمان تجربه‌های ارزشمندی را کسب کرده و امیدواریم بتوانند این تجربه‌ها را در جایگاه ریاست فرهنگسرای هنگام به خوبی به کار گیرند.
 
صلاحی: فرهنگسراها ظرفیت‌های جدید را با خلاقیت پوشش دهند

وی با بیان اینکه درخواست من از روسای فرهنگسراها بیش از امور معمول است، تصریح کرد: ارزیابی من از فرهنگسراها اکنون در حد ۳۰ تا ۴۰ درصد توانشان است و اگر فرهنگسرایی از صبح تا شب هم برنامه دارد بازهم با کمبود مخاطب روبه‌رو است. باید کیفیت را بیشتر کنیم و با بررسی کارهای انجام نشده را پایان برسانیم.
 
صلاحی: فرهنگسراها ظرفیت‌های جدید را با خلاقیت پوشش دهند

رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: مدیران نباید فقط به برنامه‌های ابلاغی بسنده کنند؛ راه ابتکار و خلاقیت بسته نیست، هر سال باید ظرفیت‌های جدید را شناسایی کنیم و کار جدید انجام دهیم تا وزن فرهنگی سازمان در همه روزهای سال دیده شود.
 
در این مراسم از زحمات محمدجواد حیدری‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ و رییس پیشین فرهنگسرای هنگام قدردانی و سیده فریبا سجادی به عنوان رییس جدید این فرهنگسرا معرفی شد.


مطالب مرتبط
نظر شما