جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۰
کد خبر: ۸۳۷۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم سوگواری کارکنان این سازمان به مناسبت شب سیزدهم محرم گفت: باید ببینیم درس ها و عبرت های عاشورا چه بوده است که ما را دورهم در میدان امام حسین(ع) جمع می کند تا نکات عاشورا را مرور کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی همزمان با شب سیزدهم ماه محرم الحرام و شهادت امام زین العابدین در برنامه عزاداری کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر توجه شهرداری بر پیام های عاشورا گفت: زدودن کینه از دل ها، کمک بی منت به همدیگر، اتحاد و همدلی در همه امور به خصوص بین دسته جات عزاداری و تکریم و احترام به یکدیگر از درس های مهم عاشوراست که همه ما باید سرلوحه زندگی قرار دهیم و این کار را هم باید از خودمان آغاز کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: غصه اصلی امام حسین(ع) شهادت آل الله و تشنگی و داغ فرزندان در روز عاشورا نبود، بلکه جهالت مردم غصه اصلی ایشان بود که در این ایام و فضاهای این چنینی باید بیشتر به آن پرداخته شود.

غصه اصلی سیدالشهدا جهالت مردم بود/در خیمه‌های محرم درس‌های عاشورا را مرور کنیم

وی ادامه داد: در عاشورا جماعتی به اسم مسلمان و آگاهانه دور هم جمع شدند و امام خود را کشتند و در واقع علت اصلی حادثه کربلا نشأت گرفته از عدم توجه و شناخت دشمن به مساله غدیر خم بود که امروز هم عدم شناخت ما نسبت به واقعه غدیر ممکن است ما را گمراه کند.

صلاحی با اشاره به اینکه امروز به اسم اسلام سرها بریده می شود و در مقابل ایران به عنوان کشور حامی تروریست معرفی می شود، اذعان داشت: در قرن 21  گروهی را به نام داعش شکل می دهند که به هیچ کس و هیچ آئینی رحم نمی کند؛ لازم است در عزاداری های محرم با روایت گری بدون تحریف عاشورا،  نسل جوان را آگاه سازیم.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های همکاران معاونت فرهنگی این سازمان در اجرای برنامه «جلوه سوگ» از برنامه ریزی برای راهپیمایی میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در روز اربعین خبر داد. 

مطالب مرتبط
نظر شما