جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۴
کد خبر: ۸۳۸۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
محمد امین بی‌نیاز از هنرمندانی که ۹ اثر از آثار او در نمایشگاه گروهی استادان خوشنویسی در نگارخانه شفق به نمایش در آمده است، توضیحاتی درباره ویژگی‌های این نمایشگاه بیان کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۳۳ اثر خوشنویسی از استادان انجمن خوشنویسان ایران در نگارخانه شفق به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه آثاری از محمدعلی سبزه کار، محمدامین بی‌نیاز، رضا زدوار، حسین نوریان، محمدعلی قربانی و رسول مرادی به چشم می‌خورد. 
 
محمد امین بی‌نیاز درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۳۳ اثر از استادان خوشنویسی به نمایش درآمده است. اندازه بیشتر آثار ۵۰ در ۷۰ بوده اما چند تایی هم بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر وجود دارد. 
  
بی‌نیاز که ۹ اثر از او به خط نستعلیق در نمایشگاه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته، درباره موضوع آثار این نمایشگاه ادامه داد: بیشتر آثار درمضامین محرم در قالب آیات قرآنی، شعر و احادیث بوده است. 

وی درباره تکنیک به کار رفته در آثار بیان کرد: بیشتر کار‌ها با متد جدید و کاغذ سنتی انجام گرفته است. در حقیقت ماندگاری خطوط قدما برای این است که از کاغذ سنتی استفاده می‌کردند اما کاغذ صنعتی دوام چندان بالایی ندارد و مرکب ریزش پیدا می‌کند و از بین می‌رود. 
 
بی‌نیاز که پیش از این ۶۵ نمایشگاه انفرادی داشته است و در فرهنگسراهای دیگر نیز نمایشگاه‌هایی برگزار کرده است، افزود: قشر هنرمندان خوشنویس مظلوم‌ترین اقشار جامعه هنری هستند که داد و قال هم ندارند و ارتباط بصری با مخاطب برقرار می‌کنند و انتظار می‌رود از ایشان حمایت بیشتری صورت بگیرد. سازمان فرهنگی هنری هم حمایت‌های ویژه‌ای داشته که جای تشکر دارد. اما هنرمندان به لحاظ مالی هم نیازمند حمایت هستند تا بتوانند کار ارزشمندی ارائه دهند، در واقع هنر مقوله هزینه بری است. باید تلاش شود بازار هنری خوبی برای آثار هنری فراهم شود و جلوی خروج آثار از کشور گرفته شود.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۴ آبان از ساعت ۹ تا ۱۷ به  فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما