جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۴۱۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
با شعار «کتاب، یار همدل و هم زبان» برگزار شده است؛
برنامه‌های متنوع هفته کتاب و کتابخوانی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با شعار «کتاب، یار همدل و هم زبان» با راه اندازی ۷ غرفه نمایشگاهی از ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.
برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه ۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه فرهنگ عمومی با اعلام این خبر تصریح کرد: این برنامه‌ها همزمان با برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در راستای برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف جریان سازی فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه در این هفته برگزار می‌شود. 
 
رییس فرهنگسرای فردوس با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع منطقه در این برنامه‌ها، اضافه کرد: برنامه‌های این هفته در فرهنگسرای معرفت شامل هبه کتاب، نمایشگاه کتاب، توزیع محصولات و تولیدات فرهنگی سازمان، قصه گویان کوچک، نگاه گذر کتاب، روی موج کتاب، مشاوره، کتاب نما و نذر کتاب در ۸ بخش اجرا می‌شود. 
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ همچنین افزود: دیگر برنامه‌های مرتبط با این هفته در منطقه شامل دوستی با یک نویسنده در کتابخانه کوثر، گنجینه کاغذی در کتابخانه نجم آبادی، نیم چاشت با طعم کتاب در کتابخانه شهدای حصارک، بلور قلم (نقد و بررسی کتاب) در کتابخانه فردوس و کتابخانه شیخ فضل الله نوری، دیدار با نویسنده در کتابخانه میثاق، کاغذ سفید در کتابخانه فردوس و ثبت نام رایگان در سطح کتابخانه‌های منطقه، بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب خواهد بود. 
 
پورمند در پایان ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های هفته کتاب بتواند گامی مناسب در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان با مسائل مختلف عرصهٔ مطالعه برداشته و به ترویج استفاده بهینه از منابع غنی فرهنگی و استفاده از کتابخانه‌های غرب تهران منجر شود. 
 
علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.
نظر شما