جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۵
کد خبر: ۸۴۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
داستان «فرود، اسطوره کلوس دم برف» نوشته سعید وزیری در یکصد و ششمین نشست بلور قلم فرهنگسرای فردوس نقد و بررسی می‌شود.
نقد «فرود، اسطوره کلوس دم برف» در فردوس (دوشنبه)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست نقد و بررسی داستان «فرود، اسطوره کلوس دم برف»  از سلسله جلسات ادبی بلور قلم سه شنبه ۲۶ آبان از ساعت ۱۶ با حضور سعید وزیری نویسنده اثر، صدرا شیرازی کار‌شناس ادبیات فارسی و غنچه وزیری کار‌شناس ادبیات و مدرس داستان نویسی برگزار می‌شود. 
 
در بخشی از این کتاب آمده است: «ایرج روزبهانی معلم بازنشسته و همسرش مهین بانو دانایی درست یک سال است که ار تنها فرزندشان «فرود» بی‌خبر هستند آن‌ها نمی‌دانند بر سر فرزندشان چه آمده است؟ هر کس از سرنوشت این جوان خبر دارد، مهربانی کرده، پدر و مادری را از چشم براهی به در آورد. 
 نشانی این زن و شوهر دلواپس خیلی سرراست است. هر که در هر شهر یا روستایی که باشد می‌تواند زنگ اولین خانه را به صدا در آورد و پیام خود را بگذارد.» 
 
سعید وزیری متولد ۱۳۱۸ شهرستان ورامین در سال ۱۳۳۸ کار تدریس ار آغاز کرد و در سال ۷۳ پس از ۳۵ سال تدریس، بازنشسته شده است. وی جزو اولین فارغ التحصیلان دوره دبیرستان در شهرری بوده و تحصیلات خود را در رشته ادبیات به پایان رساند. 
 
وزیری در تمام مقاطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه تدریس داشته پس از بازنشستگی در کلاس‌های اسطوره‌شناسی و شاهنامه پژوهی به تدریس مشغول شد و با نشریه رشد معلم همکاری داشته است. 
 
از دیگر فعالیت‌های این معلم می‌توان به تدریس داستان نویسی و داور مسابقات داستان نویسی به مدت ۱۹ سال اشاره کرد. وی در حال حاضر معاون دانشگاه آزاد اسلامی در امور مدارس سما است و بیش از ۱۵۰ مقاله در روزنامه‌ها و نشریه‌های معتبر به ثبت رسانده و ۴۰ کتاب نیز در زمینه‌های مختلف ادبی، تاریخی، مذهبی و سفرنامه به چاپ رسانده است. 
 
همچنین از بین ۴۰ اثر وی، ۱۴ کتاب داستانی با عنوان آفتاب لب بام در سال ۱۳۸۱ به چاپ رسید و در‌‌ همان سال به‌عنوان نویسنده منتخب اول کشور انتخاب شد. 
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما