شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۴۲۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
شولی در اختتامیه نمایشگاهش در فرهنگسرای گلستان:
احمد شولی در اختتامیه نمایشگاه «برخورد با اکرلیک» در فرهنگسرای گلستان، تصریح کرد: این طور نیست که نگارخانه‌های خصوصی بهترین آثار را به نمایش می‌گذارند و به نسبت نگارخانه‌های فرهنگسرا‌ها اهمیت بیشتری دارند، این فرهنگ باید تغییر کند.
نگارخانه در فرهنگسرا‌ها اهمیت بالایی داردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این هنرمند نقاش با اشاره توجه به پرتره و فیگور در نقاشی‌هایش، عنوان کرد: من در آثارم به لایه‌های اجتماعی توده مردم و شرایط زندگی افراد توجه دارم. تمایل به زندگی در قهوه‌خانه، استراحت‌گاه‌ها، عبور مردم از پل، خسته بودن یک کارگر و پرتره از چهره‌ها همواره در کارهای هنری من به چشم می‌خورد. 

وی با اشاره به وضعیت نقاشی در کشور، گفت: از زمان پیکاسو راهی در هنر باز شد که در آن هرکسی احساس کرد که با وصل کردن خطوط به هم می‌تواند هنرمند باشد. اما لازم است که نقاش علاوه بر کار اصلی‌اش مجسمه ساز و خطاط باشد. اما امروز هنرمندان نقاش به انتزاع پناه برده‌اند و از ویژگی‌ها و شاخص‌های نقاشی اصیل دور شده‌اند. 
 
شولی در مورد نمایشگاه اخیرش در نگارخانه گلستان، بیان کرد: من در این آثار تجربه‌ای با اکریلیک داشته‌ام و چون اکرلیک زود خشک می‌شود باید از تماس‌های سریع و آزاد استفاده کرد. معتقدم اکرلیک دست را قوی و فرد را نقاش می‌کند. 

احمد شولی دوره نقاشی را در دانشگاه تهران در رشته‌های آبرنگ و رنگ روغن گذرانده و در سن نوجوانی به عنوان یکی از کاریکاتوریست‌های نوجوان در کشور عراق انتخاب و آثار نقاشی‌هایش در یکی از ماهنامه‌های معروف عراق منتشر شده است.
نظر شما