جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۶
کد خبر: ۸۴۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
نمایشگاه پوسترهای «لخ مایفسکی» رئیس دوسالانه بین‌المللی پوستر ورشو در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا می‌شود.
افتتاح نمایشگاه «لخ مایفسکی» در موزه هنری امام علی(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه و کارگاه تخصصی «لخ مایفسکی»، طراح برجسته لهستانی، به دعوت لادن رضایی و ایرج میرزاعلیخانی و با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سفارت جمهوری لهستان در ایران در موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
 
«لخ مایفسکی» پرفسور رشته‌ گرافیک در «آکادمی هنرهای زیبای ورشو» و «رئیس دوسالانه‌ بین‌المللی پوستر ورشو» است.

تخصص او در طراحی پوستر، طراحی کتاب و تصویرگری است. آثار او در نمایشگاه‌های اختصاصی و گروهی بسیاری در سراسر دنیا به نمایش درآمده و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است. پوستر «شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی آوازخوانان جاز» او به عنوان یکی از ۱۰۰ پوستر با ارزش اروپا و ایالات متحده از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹0 برگزیده شده است و بسیاری از کتاب‌هایش عنوان «زیباترین کتاب سال» را کسب کرده‌اند. او همچنین سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی را در سراسر دنیا برگزار کرده است.
 
مجموعه‌ای از پوسترهای لخ مایفسکی از ۶ تا ۱۹ آذرماه ۱۳۹۴ در موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش درخواهد آمد. این مجموعه برشی مقطعی از آثار پوستر او است؛ آثاری که بیننده را به رمزگشایی زبان بصری این هنرمند فرا می‌خوانند. 
  
او خود در مورد پوسترهایش می‌گوید: «من سعی می‌کنم تا از تبعیت و تقلید دوری کنم. ترجیح می‌دهم سبک خودم را داشته باشم که نتیجه‌ ادراکم از دنیا است».
  
مراسم گشایش نمایشگاه در روز جمعه ۶ آذرماه، ساعت ۴ بعدازظهر در موزه‌ امام علی(ع) برگزار خواهد شد. همچنین «لخ مایفسکی» در روز شنبه ۷ آذرماه، ساعت ۱۰ صبح، در نشستی در موزه‌ امام علی(ع) به سخنرانی با موضوع پوستر خواهد پرداخت. 
  
حضور علاقه‌مندان در این نشست آزاد است و برای شرکت در این نشست می‌توانید به موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره‌ ۳۵ مراجعه کنید.
گشایش نمایشگاه «لخ مایفسکی» در موزه هنرهای امام علی(ع)
مطالب مرتبط
نظر شما