جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۰
کد خبر: ۸۴۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
نگارخانه‌های پایتخت در روزهای سرد پاییزی با نمایشگاه‌های متنوع میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متعددی را برای علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف به نمایش درآورده‌اند. 
 
موزه هنرهای دینی امام علی (ع): 

نمایشگاه پوسترهای «لخ مایفسکی» طراح برجسته لهستانی و رئیس دوسالانه بین المللی پوستر ورشو به دعوت ایرج میرزا علیخانی و همسرش لادن رضایی و با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سفارت جمهوری لهستان تا ۱۹ آذرماه‌ها در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) میزبان علاقه‌‍‌مندان به هنر گرافیک است. 

از پوسترهای «لخ مایفسکی» تا نقاشی‌های هنرمندان خودآموز

برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید به خیابان ولی‌عصر، بالا‌تر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه کنید. برای هماهنگی و بازدید از این موزه می‌توانید با شماره‌های ۲۲۰۱۷۴۷۱ و ۲۲۰۲۴۸۴۷ تماس بگیرید. 

نگارخانه سرو: 

نمایشگاه نقاشی خط و بداهه‌های عاشورایی با عنوان «اربعین یاس‌ها» آثاری از علی حسن‌پور که از ۱۰ آذر آغاز به کار کرده است تا ۲۶ آذر میزبان علاقه مندان است. 

این نمایشگاه با ۳۰ اثر و با تکنیک‌های شاپان، آکرولیک، ترکیب مواد و با موضوع اربعین و عاشورا مزین به اشعار عمان سامانی، محتشم کاشانی و متبرک به نام سرور و سالار شهیدان و حضرت ابالفضل العباس است به نمایش گذاشته است. 
 
شهروندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه سرو واقع در خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۹۹۱۵۴ تماس بگیرند. 

 نگارخانه گلستان:
نمایشگاه طراحی واقع گرایانه از طبیعت بی‌جان به هنرمندی معصومه جعفری تا ۲۶ آذر در نگارخانه گلستان دایر است. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به نشانی نارمک، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند. 

نگارخانه شفق:

نمایشگاه نقاشی مینیاتور با عنوان «نقش نگاه و خیال من» به هنرمندی امیرحسین قلیچ خانی با ارئه ۲۰ اثر تا ۱۸ آذرماه در نگارخانه شفق میزبان علاقه‌مندان است. 

امیرحسین قلیچ خانی از نوجوانی فعالیت هنری خود را در زمینه‌های نقاشی، طراحی، نگارگری، تذهیب به مدت ۱۱ سال به صورت حرفه‌ای زیر نظر استادان به‌نامی چون بهنام و بهمن شریفی در دانشگاه هنر شاهد، پرویز حاصلی، خشایار قاضی‌زاده و حسین عصمتی، مینا صدری و مهین دخت سالک آموزش‌ دیده است. 

از پوسترهای «لخ مایفسکی» تا نقاشی‌های هنرمندان خودآموز

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۹ الی ۱۸ به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند. 

نگارخانه آفتاب:
در ادامه نمایشگاه‌های به مناسبت اربعین حسینی، چهل اثر عکاسی از مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سرپرستی فرشید ذوالفقاری در این نگارخانه برپاست. 

این نمایشگاه که از تاریخ ۸ آذر شروع به کار کرده است، تا ۱۸ آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۸به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امام‌زاده، فرهنگسرای آفتاب مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند. 

نگارخانه لاله:

سومین سالانه هنرمندان خودآموخته با حضور ۹ هنرمند و با گردآوری مرتضی زاهدی با کشف و معرفی ظرفیت‌های موجود در این زمینه در این نگارخانه برپاست. 

در این دوره آثار مرحوم حسن حاضرمشار، مرحوم سلیم کرمی (عمو سلیم)، داوود کوچکی، ذبیح الله محمدی، امیر کمند، منصور فرهی، محمد آریایی، پژمان برفراز و علی نوروزی پره در شاخه‌های فولک آرت، پریمیتیو آرت، چیلدرن آرت و... در قالب نقاشی، حجم و آثار تلفیقی به نمایش گذاشته می‌شود. 

 علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا ۱۸ آذرماه فرصت دارند تا در ساعات ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما