جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۴۴۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
چهل اثر عکاسی از مراسم های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به سرپرستی فرشید ذوالفقاری در نگارخانه آفتاب برگزار می‌شود.
نمایشگاه «روایت سوگ» در فرهنگسرای آفتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایشگاه روایت سوگ ۴۰ اثر به نشانه اربعین حسینی توسط اکبرشامی، شیمکا مشهدی فراهانی، مهران میرزایی، مهرآبادی و... از هنرجویان و فارغ التحصیلان رشته عکاسی به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
معصومه ایمان پور رییس فرهنگسرای آفتاب درباره این نمایشگاه تصریح کرد: این تصاویر از مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تهیه شده و نگاه ما در ثبت این لحظات نگاه مستندسازی و به تصویر کشیدن حس و حال مردم در عزاداری‌ها و تعزیه خوانی‌ها مد نظر بوده است. همچنین آیین‌های مختلف برگزاری عزاداری در شهرهایی نظیر همدان و قم هم از سوژه‌های کاری عکاسان بوده است. 

ایمان‌پور افزود: این۴۰ قاب شامل تصاویر تعزیه‌خوانان، کاروان زنجیرزنان و علم کشان، بیرق به دستان نوجوان و جوان، سواران برمرکب و شتر و کجاوه است که همه در قصه‌گویی واحد هستند اما قصه‌خوانان متفاوت دارند.
  
این نمایشگاه از تاریخ ۸ تا ۱۸ آذرماه با همکاری کانون تصویرسازان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۸به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امام‌زاده، فرهنگسرای آفتاب مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما