شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۸۴۵۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
صلاحی در نشست هماهنگی جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی مطرح کرد:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست هماهنگی جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی بر لزوم ارتباط بیشتر کشورهای اسلامی و برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی هنری تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌اللمللی موسیقی پیامبر مهربانی با حضور نمایندگانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و پاکستان و به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری با اشاره به تاکید و توجه هنرمندان به مضامین و موضوعات مذهبی در خلق آثار هنری گفت: بسیاری از آثار هنرمندان غربی و شرقی و نمونه‌های شکوهمند به جامانده در تاریخ هنر موضوعاتی است که هنرمندان سیر و سلوک و زندگی پیامبران الهی را به زبان هنر تصویر یا بیان کرده‌اند.

لزوم همکاری کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر

وی در ادامه به سابقه برگزاری دوسالانه‌های ادیان توحیدی در رشته‌های پوستر، تصویرسازی و عکس اشاره کرد و برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی را به عنوان رویدادی مهم و ادامه‌دار معرفی و بخش‌های آن را اعلام کرد.

در ادامه محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر باید ارتباط‌های بیشتری برقرار کنند تصریح کرد: این کشورها زمینه‌های همکاری زیادی دارند که می‌تواند موجب همکاری‌های بین‌اللمللی در حوزه فرهنگ و هنر شود؛ اکنون متاسفانه در جهان اسلام فیلم‌، کتاب و موسیقی چندانی برای حضرت محمد(ص) ساخته نشده است.

وی با تاکید بر اهمیت معرفی درست فرهنگ و هنر اسلامی افزود: آثار ارزشمندی در کشورهای مختلف اسلامی تولید شده و باید با برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی در یک جا برای مردم ارائه شود.

صلاحی با اشاره به ظرفیت بالای کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر گفت: سالانه جمعیتی زیادی برای گرامیداشت مولانا در قونیه جمع می‌شوند یا حاج بکتاش ولی که ۸۰۰ سال پیش به ترکیه مهاجرت کرده است طرفداران زیادی دارد و افغانستان، تاجیکستان و پاکستان و همه کشورهای مسلمان پیشینه قابل توجهی دارند.

لزوم همکاری کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگ و هنر

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: متاسفانه دشمنان، حضرت محمد(ص) را به گونه‌ای دیگر معرفی می‌کنند و خشونت را به نام اسلام نسبت مي‌دهند در حالی که ذره‌ای خشونت در اسلام نیست و دین اسلام سراسر رحمت است و لقب پیامبر اسلام «رحمت للعالمین» و پیامبر مهربانی است.
 
وی با تاکید بر اهمیت معرفی فرهنگ و هنر اسلامی گفت: برای این منظور امسال بنا داریم در هفته وحدت جشنواره موسیقی بین‌المللی پیامبر مهربانی را برگزار ‌کنیم و این جلسه شروع کار است و با کمک دیگر کشورهای اسلامی روند مناسبی را ادامه خواهیم داد.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: کشورهای اسلامی آلبوم‌های موسیقی دارند که در ایران معرفی نشده است و در این جشنواره آثار بین‌المللی معرفی می‌شوند و به همین منظور از هشت کشور دعوت کردیم تا در این جشنواره اجرا داشته باشند؛ در طول جشنواره ۵ فرهنگسرا میزبان اجرای هنرمندان خواهند بود و روز اختتامیه رپرتوآر وحدت در فرهنگسرای بهمن با حضور همه گروه‌های هنرمند و اجرای یک قطعه مشترک برگزار می‌شود.
 
در این جلسه هم‌اندیشی نمایندگان کشورهای پاکستان، ترکیه و آذربایجان آمادگی‌شان را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند. جشنواره بین‌المللی پیامبر مهربانی با حضور کشورهای ایران، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، سنگال، مراکش در هفته وحدت به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است سازمان فرهنگی هنری سال گذشته جشنواره بین‌المللی آوای غدیر را با شرکت عاشیق‌هایی از کشورهای ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار کرد.

نظر شما