شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۸
کد خبر: ۸۴۷۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری «خاک سرخ» در سالن همایش فرهنگسرای امام (ره) با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری «خاک سرخ» عصر روز پنجشنبه مورخ ۲۶ آذر ماه ۹۴ در سالن همایش فرهنگسرای امام (ره) با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین محمدرضا باقری «معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری» و حسین اسماعیلی دبیر کل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار و شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد. 
 
در ابتدای این مراسم مژگان ذوالفقاریان معاون فرهنگی و اجتماعی این جمعیت و همچنین دبیر این جشنواره با ارائه گزارش مختصری درباره آثار و حوزه‌های برگزیده‌شده گفت: این جشنواره، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری، شناسایی و جوشش استعداد‌ها و ارتقای سطح فرهنگی و ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی در ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر حضور و مشارکت گروه‌های مردمی برگزار می‌شود. 
 
در ادامه این مراسم باقری معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: آموزش نسل جوان امروز باید در سه محور عقل، علم و عشق استوار باشد. عقل پایه و اساس دین است و باید با توجّه به این محور عقل و علم و عشق جوانان را بیدار کرد و به راه مستقیم که‌‌ همان راه اسلام و قرآن است هدایت کنیم. 
 
وی افزود: به وجود آمدن تکفیری‌ها و گروهک‌های تروریستی همه نشانه‌ای از خواب‌هایی است که دشمنان توطئه‌گر برای کشور‌های اسلامی دیده‌اند. باید بگویم ما هم با‌‌ همان ابزار دشمن باید وارد عمل شویم و در راستای تحققات منویّات مقام معظم رهبری باید فرزندانمان را با عقل علم عشق آگاه سازیم که دشمن هم اکنون به فریب دادن جوانان ما دل خوش کرده است. 
 
در پایان این مراسم از هنرمندان برگزیده که اثر آنان از میان بیش از ۴۰۰ اثر ارسالی به دبیر خانه جشنواره بر‌تر انتخاب شده بود، تجلیل به عمل آمد.
اسامی برگزیدگان دومین جشنواره خاک سرخ به این شرح است:
 
در بخش فیلم: فرزند شهید معظم، مهدی قرائی و فرزند شهید معظم، موذنی
در بخش فیلم‌نامه: فرزند شهید معظم، موذنی، فرزند جانباز، میلاد ثلگی
 در بخش عکس: دانیال درویشی، فرزند جانباز، عیلرضا براندوش
در بخش پوس‌تر: سعید ترکاشوند
در بخش مقاله: میلاد ثلگی
در بخش داستان: جانباز احمد یوسفی
در بخش شعر و نثر ادبی: فرزند جانباز، سعید دشتی و وحید تلعت و ترنم فروزانی
در بخش وبلاگ: جاوید اسماعیل‌پور و فرزند آزاده سرفراز، احمد علیرضا‌نژاد
در بخش نقاشی: سارا جلالی، شرکالله برومند، محمد بنی احمدی، محسن سپهر‌پور
در بخش دلنوشته: علی اناری

برچسب ها: خاک سرخ
نظر شما