جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۸۴۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
در فرهنگسراهای ابن‌سینا، ارسباران، بهمن و خاوران برگزار می‌شود:
عصر یکشنبه ششم دی، در آخرین روز اجرای گروه‌های موسیقی در جشنواره پیامبر مهربانی، گروه‌هایی از ۸ کشور در فرهنگسراهای ارسباران، بهمن، ابن سینا و خاوران روی صحنه می‌روند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آخرین روز اجرای گروه‌های موسیقی در جشواره پیامبر مهربانی، یکشنبه ششم دی ماه، چهار فرهنگسرای تهران میزبان ۱۶ گروه از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، گرجستان، عراق، مراکش و افغانستان هستند. 

از ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران، چهار گروه موسیقی «کارس کایناغی» از کشور ترکیه، «آسمان» از تاجیکستان، «انتظار» از استان مازندران و «آوای موج» از استان بوشهر به هنرنمایی می‌پردازند و همزمان در فرهنگسرای ابن سینا، نوازندگان گروه «حضرت رسول الله» از کشور عراق و گروه سنتی «نوا» به همراه هنرمندان گروه «آوای شول» استان گیلان و هنرمندان گروه «هامون» سیستان و بلوچستان در مدح پیامبر اعظم (ص)، موسیقی اجرا می‌کنند. 

در جنوب تهران هم سالن نغمه فرهنگسرای بهمن پذیرای گروه موسیقی «شوشا داغلاری» از کشور جمهوری آذربایجان، گروه «کاماندار مکتبی» از کشور گرجستان و همچنین گروه‌های «عاشیقلار» از استان آذربایجان‌شرقی و «مهر آیین» از کردستان است. و در فرهنگسرای خاوران، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ گروه موسیقی «امقران» از کشور مراکش و گروه «چشتیه» از کشور افغانستان به اجرا می‌پردازند و در ادامه گروه‌های موسیقی «آفتاب» از استان لرستان و «کرمانج» از خراسان روی صحنه می‌روند. 

نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی همزمان با هفته وحدت، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور هنرمندان ۹ گروه از ایران و ۸ گروه خارجی از کشورهای مسلمان، در فرهنگسراهای پایتخت در حال برگزاری است و آیین اختتامیه با رونمایی از آلبوم جشنواره، تقدیر از آهنگساز فیلم محمد رسول الله و اجرای گروهی شرکت کنندگان، در شب میلاد پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما