شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۲
کد خبر: ۸۵۱۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
معرفی محتوایی و به اشتراک گذاری کتاب‌های مذهبی در کتابخانه پندار
در ادامه برگزاری سلسله برنامه‌های «بر بال‌های کاغذی» ویژه معرفی محتوایی کتاب در کتابخانه پندار، محتوای کتاب «۹۲ درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)» از سوی مخاطبان این کتابخانه خلاصه‌نویسی و برای سایر علاقمندان به اشترک گذاشته شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «با بال‌های کاغذی» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های جدید و جذاب، در کتابخانه پندار برگزار می‌شود. در قالب این برنامه هر هفته تازه‌های کتاب به مخاطبان کتابخانه عرضه و معرفی می‌شود تا یکی از آن‌ها را انتخاب و تلخیص کنند. 

کتابخانه پندار هرهفته یکی از کتاب‌های جدید و پرمخاطب کتابخانه را به مراجعین معرفی می‌کند. مخاطبین می‌توانند در صورت علاقمندی به موضوع کتاب آن را امانت گرفته و پس از مطالعه، توصیفی کوتاه از آن را به کتابخانه تحویل دهند تا برای تشویق دیگران به اشتراک گذاشته شود. 

در قالب این طرح علاقه‌مندان با معرفی کتاب‌های خوبی که خوانده‌اند، دیگران را ترغیب به مطالعه می‌کنند. اجرای این طرح به این صورت است که علاقه‌مندان بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌اند را حداکثر در ۴۰۰ کلمه خلاصه می‌کنند و به مسوولان کتابخانه پندار ارایه می‌دهند تا با سایر علاقه‌مندان و دوستداران یار مهربان به اشتراک گذاشته شود. 

دوره اجرای هفته دوم دی ماه این طرح، ویژه کتاب «۹۲ درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)» تالیف غلامرضا حیدری‌ابهری است که با موضوع داستان‌های مذهبی تلخیص شده است. 

کتاب «۹۲ درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)» نوشته غلامرضا حیدری‌ابهری که توسط انتشارات قدیانی برای نوجوانان به چاپ رسیده، کتابی است در قالب ۹۲ نکته خواندنی که نوجوانان را با شیوه زندگی پیامبر آشنا می‌کند و با بیانی روشن، اخلاق و منش حضرت محمد (ص) را به تصویر می‌کشد. در این کتاب، حکمت و دلیل رفتارهای پیامبر (ص) نیز توضیح داده شده است. نویسنده در این کتاب نوجوانان را با جزئیات زندگی پیامبر (ص)، از قبیل اهمیت به بهداشت و نظافت، شوخی کردن، غذا خوردن، چگونگی ارتباط با بچه‌ها و... آشنا کرده است و این بار کتابی را تهیه و تنظیم کرده که به اندیشه حضرت محمد (ص) به گونه‌ای دیگر می‌نگرد. 

نویسنده در روایت‌هایی با نام‌های «لقمه نجات‌بخش» و «آیا مرا می‌‌شناسی؟» از ثواب و برکت کار خیر نکاتی را مطرح کرده و پس از آن در حکایتی با عنوان «ارزش دعا» از برکات دعا سخن به میان می‌آورد و همه این ارزش‌ها را با داستان و روایت بیان می‌کند و برای تحلیل و تفسیر آن‌ها در برخی موارد از احادیث بهره می‌برد. برای نمونه در قسمتی از کتاب، حدیثی با این مضمون آمده که: «شاد کردن همه خوب است و شادکردن بچه‌ها ثوابش از همه بیشتر است».

کتاب «۹۲ درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)» در کتابنامه رشد آموزش و پرورش به جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان از مطالب مفید آن، معرفی شده است.
نظر شما