جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۸۵۱۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ویژه‌برنامه «خورشید ری» بر امضای تفاهم‌نامه و همکاری‌های فرهنگی تاکید کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه گرامیداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روز گذشته‌ با عنوان خورشید ری با حضور رییس و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سالن شیخ صدوق آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.
 
عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این برنامه ضمن خوش‌آمدگویی به مجموعه مدیران سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: امیدوارم شاهد استمرار حضور فرهیختگان فرهنگ و هنر در این آستان مقدس باشیم و مراودات موثری برای انجام امور فرهنگی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سید‌الشهدا(ع) است، تصریح کرد: شخصیت ایشان از چهار منظر معنوی، علمی، سیاسی و ولایت‌پذیری قابل بررسی است. ایشان هم سید و کریم خوانده می‌شود و جایگاه و قدر و منزلتی که برای زیارت ایشان مطرح شده بیانگر وجهه معنوی است.

تاکید بر همکاری سازمان فرهنگی هنری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

این قاری بین‌المللی قرآن افزود:‌ از امام هادی(ع) روایتی است که می‌گویند برای طرح مشکلات دینی به سراغ عبدالعظیم حسنی بروید و سلام من را به او برسانید؛ همچنین کتاب‌های ایشان مانند «یوم و لیله» که درباره سبک زندگی است که این روزها بر آن تاکید می‌شود وجهه علمی این حضرت را نشان می‌دهند. همچنین ظلم‌ستیزی حضرت را می‌توان از منظر سیاسی بررسی کرد و در موضوع ولایت‌مداری که این‌روزها بسیار راه گشای جوانان است ایشان با وجود مرتبه بالای علمی همواره خود را مطیع امر امام زمان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کربلای ایران و قبله‌ تهران خوانده می‌شود، گفت: مرکز آموزش قرآن، دانشگاه علوم احادیث، حوزه علمی و مراکز حکمت این آستان در امر آموزش فعالند و امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه با فرهنگسرای ولا بتوانیم ضمن گسترش همکاری‌ها خدمات فرهنگی شایسته‌ای به زائران ارائه کنیم.

بخش‌های فرهنگی در معرفی اهمیت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) کوتاهی کرده‌اند
در ادامه این برنامه محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه سازمان فرهنگی هنری با آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) شرف و برد بزرگی برای این سازمان است. 

وی با بیان اینکه همه بخش‌های فرهنگی تهران در معرفی اهمیت این امام‌زاده و ثواب زیارت آن کوتاهی کرده‌اند، گفت: درست است که این حرم هماره شلوغ است و مردم از آن استقبال می‌کنند اما آن‌طور که زیبنده است به این موضوع توجه نداشتیم. رفتن به کربلا بسیار ثواب دارد و نیکو است اما شاید به دلیل موضوع هزینه و توان جسمی برای همه میسر نباشد اما زیارت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) این مشکلات را برای شهروندان به همراه ندارد.

تاکید بر همکاری سازمان فرهنگی هنری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر ثواب بالای زیارت این امام‌زاده تصریح کرد: توجه به این امر اراده و توجه و شناخت می‌خواهد که باید روی این سه موضوع کار کنیم تا شهروندان تهرانی و حتی استان تهران از برکت این سرزمین مقدس بهره‌مند شوند.
صلاحی با اشاره به اینکه امروز دردهای معنوی بسیار بیشتر از دردهای معنوی است، گفت: اینجا مرکز جدی برای ترمیم آلام انسان‌هایی است که گرفتار زندگی شهری هستند و می‌توان با حضور در این مکان‌ مقدس از درد و رنج‌ کاست.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دینی تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه مشکل تولید آثار هنری احساس می‌شود و با برگزاری جشنواره‌ها ادبی و همکاری هنرمندان مختلف می‌توانیم کمبود موجود را مرتفع کنیم.

برنامه‌ریزی برای تبلیغ و ترویج موضوع زیارت
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری نیز در این برنامه گفت: با برگزاری مراسم در این مکان مقدس به دنبال این هستیم که اهمیت امر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ذهن‌ها پررنگ شود و برای تبلیغ و ترویج آن برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
وی در توصیف شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: ایشان یک جریان فرهنگی راه انداخت و توانست از تحریف احادیث و روایات ائمه جلوگیری کند و دین خودش را عرضه می‌کرد و از امام می‌پرسید که آیا دین من درست است یا خیر؛ امیدواریم این دست برنامه‌ها بابی برای انجام یک حرکت فرهنگی باشد.

نظر شما