يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۶
کد خبر: ۸۵۱۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کنگره تخصصی شهدای تئاتر با عنوان ملکوتیان صحنه روز گذشته با حضور هنرمندان شناخته شده عرصه تئاتر در حوزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد و در پایان این مراسم همه هنرمندان حاضر در نشست طی بیانیه‌ای با ملکوتیان صحنه هم‌پیمان شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کنگره تخصصی شهدای تئاتر با عنوان ملکوتیان صحنه روز گذشته با حضور هنرمندان شناخته شده عرصه تئاتر در حوزه انقلاب و دفاع مقدس در تالار ایوان شمس برگزار شد. در پایان این مراسم همه هنرمندان حاضر در نشست طی بیانیه‌ای با ملکوتیان صحنه هم‌پیمان شدند. متن این بیانیه که توسط سید جواد هاشمی مجری مراسم خوانده شد، به شرح زیر است:

به ملکوتیان صحنه (کنگره تخصصی شهدای تئاتر) دی‌ماه ۱۳۹۴
شهادت هنر مردان خداست 
امام خمینی (ره)

تنها مرگی که انسان به‌سوی آن می‌رود و باجان در آغوشش می‌گیرد، شهادت است. گویی صحنه‌ای است آسمانی که شهید هنرمند با باز شدن پرده عاشقی به ایفای نقش می‌پردازد. این هنرمندان شهید در زمین مهجور بودند و در آسمان مشهور و این دویدن عاشقانه، این شور عارفانه و این حیرت شاعرانه در صحنه نمایش ایثار و جان‌فشانی، مخاطبانی دارد که از جنس ملکوت‌اند. پس قدر کمال هنری را می‌دانند و هنرش را به گران‌تریم قیمت، که جان هنرمند است خریداری می‌کنند. شیفتگان و ره پویان این عاشقی هم مشتاقانه لحظه‌شماری می‌کنند تا از پرواز عاشقانه هنرمندان شهید بر صحنه عشق سرمست شوند.
چه سبز و شکوهمند است جای شهیدان این عرصه بر صحنه‌های نمایش.
چه سپید و پر غرور است روح این مردانی که از جان خویش گذشتند تا انسان‌های دیگر بر صحنه امنیت و آزادگی عشق ورزی کنند.
چه سرخ است، جای شهیدان هنرمندی که با مرگ خویش، زندگی آفریدند و برای هنرمندان، هنری تازه‌تر خلق کردند.
ما هنرمندان عرصه نمایش که هنر خویش را مرهون جان‌فشانی این مردان مرد می‌دانیم، هم‌پیمان می‌شویم که قدر پاکی و شرافت صحنه‌های نمایش را بدانیم و از یاد نبریم که این‌همه قداست را مدیون جان‌های پرشور و شیفته بی‌قراری هستیم که اینک به پاسداشت عظمت آن نشسته‌ایم.
مطالب مرتبط
نظر شما