جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۸۵۲۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
مراکز فرهنگی هنری منطقه پنج ۲۰۰ برنامه متنوع مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و آموزشی را در ماه‌های پایانی سال با شعار محوری «تهران؛ شهر همدلی» اجرا می‌کنند.
اجرای ۲۰۰ برنامه زمستانه در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند «مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رئیس فرهنگسرای فردوس گفت: جشنواره موسیقی اقوام ایرانی، آیین ضیافت لاله‏‌ها (بزرگداشت شهدای منطقه ۵)، مسابقات قرآنی محلات (سراج)، ویژه‌برنامه طلوع ماندگار (بزرگداشت پیشکسوتان و نخبگان فرهنگی هنری)، نمایشگاه و نگاه‌گذر خیابان انقلاب و برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام الله دهه فجر از اهم برنامه‌های فصل زمستان است. 
 
وی با بیان اینکه برنامه‌های بهمن‌ماه منطقه ۵ با برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی و مسابقات قرآنی سراج آغاز می‌شود، گفت: این برنامه سوم تا ۲۱ بهمن‌ماه با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی همزمان با ایام ‏الله دهه فجر برگزار می‌شود و در آن گروه‌های موسیقی بومی و قومی ایرانی در بخش‌های نمایش و موسیقی حماسی به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی (سراج) در روزهای ۵ و ۶ بهمن در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود. 
 
وی با اشاره به برگزاری سلسله برنامه‌های «صهبای حماسه» و «بر بال ملائک» در فرهنگسراهای فردوس و معرفت افزود: این محافل معنوی در راستای تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت دوشنبه و پنجشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود. 
  
پورمند، به برگزاری نشست‌های ادبی و جلسات شعرخوانی اشاره کرد و افزود: برپایی جلسات شعرخوانی گلستان خیال، مثنوی‌خوانی، شعر و ترانه و حماسه شعر با حضور استادانی چون قدمعلی سرامی، علیرضا آذر، صابر قدیمی و مینا آقازاده و در طول سال به مثابه کارگاه‌های آموزشی است که سبب می‌شود شاعران جوان اشعار ارزنده‌تر و پخته‌تری ارائه دهند. 
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با بیان اینکه «سکانس» یکی از برنامه‌های پر مخاطب فرهنگسرای فردوس است، بیان کرد: باشگاه فیلم این فرهنگسرا تا کنون هفتاد و شش نشست نمایش و نقد فیلم و سریال‌های روز را برگزار کرده است که این برنامه در فصل زمستان هم به گرمی از شهروندان و علاقه‌مندان میزبانی می‌کند. 
 
رییس فرهنگسرای فردوس با اشاره به برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرد: از ویژه‌برنامه‌های این حوزه در فصل زمستان می‌توان به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب، بخش کتاب کودک و تازه‌های کتاب در تمامی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ اشاره کرد. 
 
پورمند افزود: همچنین برنامه‌های «با هم بخوانیم» با حضور جعفر توزنده‌جانی، نشست نقد و بررسی کتاب «بلور قلم»، کارگاه داستان‌نویسی کودکان «حکایت یار مهربان»، قصه‌گویی غنچه‌ها و کارگاه نویسندگی «کاغذ سفید» با حضور مهدی طهوری با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه میان اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود. 
 
وی گفت: برنامه‌های گردشگری و طبیعت گردی با عنوان «طبیعت یار» از سوی خانه فرهنگ میثاق، «گذر اندیشه» کتابخانه شیخ فضل الله نوری، «چرخ و فلک» خانه فرهنگ باصفا به مقاصد گردشگری پایتخت با هدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، آشنایی با مولفه‌های سفر، پاک‌سازی طبیعت و ترویج رفتار مسئولانه در برابر طبیعت برگزار خواهد شد. 
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ اظهار داشت: برگزاری محافل طنز همچون «قند و نمک» و «عصرانه خ مثل خنده» با هدف ایجاد نشاط و شادابی در خانواده‌ها و اهالی ادب و هنر و همچنین تقویت مهارت شاد زیستن در دستور کار است. 
 
رییس فرهنگسرای فردوس در پایان گفت: برپایی کارگاه‌های تغذیه سالم، نمایشگاه‌های هنری، نشست‌های روان‌شناسی، نمایش‌های خیابانی و... در تمامی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در طول فصل زمستان برنامه‌ریزی شده است. 
 
گفتنی است مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ شامل فرهنگسراهای فردوس و معرفت، مجتمع فرهنگی هنری نور، خانه‌های فرهنگ میثاق، آیه، باصفا، محصل، کتابخانه علامه جعفری و کتابخانه شهدای حصارک می‌شود.
نظر شما