شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۹
کد خبر: ۸۵۳۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
پنج هزار فایل به دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان ارسال شده و مورد بازبینی اولیه قرار گرفته است.
۵۰۰۰ فایل به جشنواره کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان ارسال شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حسن آذری، دبیر دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان در توضیح هدف‌های این برنامه گفت: معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، گردآوری قصه‌ها، افسانه‌ها و گویش‌های محلی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین نوع‌دوستی و راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در منطقه، از جمله هدف‌های برگزاری این جشنواره است. 
   
به گفته وی، جشنواره تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان از اسفند سال ۹۳ کار خود را آغاز کرد و علاقه‌مندان تا دوم بهمن فرصت داشتند در آن شرکت کنند. نزدیک به ۶ هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کردند اما در نهایت ۳ هزار و ۱۲۲ نفر، ۵ هزار فایل به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. 
   
آذری همچنین به چگونگی شرکت در جشنواره کتاب‌های صوتی اشاره و بیان کرد: نحوه شرکت در این جشنواره به این صورت بود که ۶۰۰ عنوان کتاب مناسب کودکان و نوجوانان معرفی و از علاقه‌مندان خواسته شد با انتخاب یک یا چند اثر، طبق شرایط توضیح داده شده در سایت جشنواره آن را در محیطی مناسب بازخوانی و ضبط و سپس فایل تولید شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 
    
به گفته دبیر جشنواره تولید کتاب‌های صوتی، داوری این جشنواره در سه مرحله انجام می‌شود. در مرحله نخست، تمام فایل‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، توسط کار‌شناسان، بررسی می‌شود و برخی از این فایل‌ها به مرحله دوم داوری راه پیدا می‌کنند. در دومین مرحله از داوری، توسط کار‌شناسان حوزه کتاب‌های صوتی بررسی می‌شوند و فایل‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب می‌کنند در اختیار داوران بخش نهایی قرار می‌گیرند تا نفرات بر‌تر، انتخاب و معرفی شوند. 
   
آذری در پاسخ به پرسش که چه تعداد فایل تکراری به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: «شازده کوچولو» اثر دوسنت اگزوپری، جزو کارهایی است که تکرار شده اما از آنجا که اطلاعات مربوط به هر فایل را در سایت جشنواره می‌گذاشتیم، از بین ۶هزار فایل ارسال شده، شاید چند کار تکراری وجود داشته باشد. 
   
دبیر جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان از پایان داوری مقدماتی خبر داد و افزود: این ۵ هزار فایل ارسال شده به مرحله دوم داوری راه پیدا کرده‌اند تا از این تعداد ۵۰ فایل انتخاب شود و در اختیار داوران نهایی قرار بگیرد.
نظر شما