شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۸۵۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
با حضور هنرمندان لرستان برگزار می‌شود:
مراسم پاسداشت خواننده سرود «دایه‌دایه» محمد میرزاوند، حماسی حنجره زخمی دوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه ششم بهمن ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
بهپاسداشت محمد میرزاوندی خواننده سرود «دایه‌دایه»گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم پاسداشت خواننده سرود «دایه‌دایه» محمد میرزاوند، حماسی حنجره زخمی دوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه ششم بهمن ماه در فرهنگ سرای اندیشه برگزار می‌شود. 

در این مراسم از هنرمندان نامدار لرستان و موزیسین‌های بزرگ کشور دعوت به عمل آمده است. علی‌اکبر شکارچی و فرج علیپور نوازندگان نامدار کمانچه و ایرج رحمانپور خواننده شهیر لرستانی نیز از میهمانان ویژه این مراسم خواهند بود که با سخنرانی و هنر خود یاد این استاد شایسته موسیقی را گرامی می‌دارند. 

محمد میرزاوندی برجسته‌ترین خواننده بعد از انقلاب لرستان است که آهنگ‌های حماسی وی از جمله «دایه‌دایه» در زمره معروف‌ترین و تاثیرگذار‌ترین آهنگ‌های دفاع مقدس قرار گرفت. متاسفانه در سال ۶۸ در اوج توانایی و فعالیت این خواننده دچار سکته مغزی شد و دیگر نتوانست بخواند تا اینکه پس از گذشت ۲۷ سال و طی دوره‌های درمانی توانست یک آهنگ را به یاد آن دوران بخواند. 

مراسم پاسداشت استاد میرزاوندی سه شنبه ششم بهمن ماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان برگزار می‌شود. ورود برای تمام علاقه‌مندان آزاد است.
نظر شما