شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۵
کد خبر: ۸۵۳۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
در کارگاه داستان نویسی «محفل داستان» مطرح شد:
کارگاه داستان نویسی «محفل داستان» با حضور محمدرضا گودرزی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
وولف از نویسندگان پیشتاز داستان کوتاه استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ابتدای این نشست تعدادی از داستان های اعضا قرائت و نقد و بررسی شد. سپس محمدرضا گودرزی با اشاره به وولف، گفت: توبیاس وولف به خاطر مجموعه‌های داستان کوتاه شهرت زیادی دارد. او در کنار ریموند کارور، ریچارد فورد، آن بیتی و دیگر نویسندگان مینی‌مالیست از پیشتازان داستان کوتاه امروز آمریکاست.او سه بار برنده جایزه اُ-هنری شده و به خاطر مجموعه داستان‌های کوتاه، رمان‌ها و خاطراتش مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: وولف در مجامع ادبی، همان‌قدر که به عنوان یک نویسنده مورد احترام است، به عنوان یک استاد ادبیات هم مورد تقدیر و تکریم است. او پس از بنا نهادن انجمن ادبی در دانشگاه استانفورد در خلق آثار ادبی در آن انجمن همت گمارد.

وی با اشاره به کتابشناسی وولف، بیان کرد: مشهورترین اثر وولف «زندگی این پسر» است. وولف در این کتاب به بازگویی جدایی پدر و مادرش و شرح حال خانواده جدیدش می‌پردازد.این داستان دربرگیرنده خانه ‌به‌دوشی‌های او به همراه مادرش در غرب و شمال غرب، بحث و جدال‌های او با ناپدری‌اش، نزاع‌های گاه ‌و‌ بیگاهش با پدر واقعی خود است.این کتاب جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز را در بخش زندگی‌نامه‌نویسی از آن خود کرد. 

گودرزی ضمن قرائت داستان «فانی ها» نوشته وولف،گفت: این داستان به پیچیدگی های روح و روان انسان مدرن می پردازد. این داستان درمورد فردی است که مایل است خود را ارزشمند و متشخص بداند، به همین دلیل تلاش می کند با ارسال آگهی به روزنامه ها این نکته را اثبات کند.راوی داستان که روزنامه نگار است با درج آن اطلاعیه در روزنامه توسط سردبیرش توبیخ می شود.در انتهای داستان می فهمیم که او هم فردی تهی و کم مایه است.

کارگاه داستان نویسی «محفل داستان» هر هفته سه‌شنبه با حضور محمدرضا گودرزی و علاقه‌مندان ادبیات داستانی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
نظر شما