جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۸۵۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
مدیر آفرینش، پایش و راهبری اجرای سازمان فرهنگی هنری خبر داد:
مدیر آفرینش، پایس و راهبری اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز فاز دوم طرح هم‌عهدی با شهدا همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و رونمایی از تمبر یادبود شهدای مدافع حرم خبر داد.
اجرای فاز دوم هم‌عهدی با شهدا / تمبر یادبود شهدای مدافع حرم منتشر می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح هم‌عهدی با شهدا برنامه محوری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس بود که طی آن مردم شهر تهران با ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس هم‌عهد شده و متعهد شدند تا از مزار شهیدان غبارروبی کنند و هر هفته، از طریق پیامک، با سبک زندگی شهید هم‌عهدشان و فرازهایی از وصیت نامه او آشنا شوند.

بهزاد تیمورپور مدیر آفرینش، پایش و راهبری اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال گسترده مردم پایتخت از این طرح و علاقه اقشار مختلف مردم برای هم‌عهدی با شهدا گفت: در این ۶ ماه، سامانه اطلاعاتی هم‌عهدان شهدا در اختیار سازمان فرهنگی هنری قرار گرفت و ارتباط پیام کوتاه با هم‌عهدان برقرار شد و طرح از مرحله آزمایشی عبور کرد. 

افتتاح کانال تلگرامی و سایت هم‌عهدان با شهدا
وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح، کانال تلگرامی هم‌عهدان در دهه مبارک فجر راه اندازی می‌شود تا ارتباط سریع و آسان با مخاطبان برقرار شود. ضمن اینکه سایت هم‌عهدان هم به‌زودی رونمایی خواهد شد. 

دبیر ستاد برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه‌های متنوع این سازمان در دهه فجر، گفت: در حوزه هم‌عهدی با شهدا، دانش آموزان تهرانی مزار شهدا را غبارروبی خواهند کرد. همچنین تمبر یادبود شهدای مدافع حرم ذیل این طرح رونمایی می‌شود و پلاک‌های شهیدان، توسط اداره محصولات فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تولید خواهد شد.

اجتماع بزرگ هم عهدان همزمان با دهه فاطمیه
تیمورپور همچنین از اجتماع بزرگ هم‌عهدان شهدای تهران همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اسفندماه خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌های مرحله دوم، تبیین گفتمان انقلاب با موضوع وصیت نامه شهیدان است که ذیل پروژه هم‌عهدی، راه اندازی می‌شود. 

این مدیر فرهنگی اضافه کرد: در این گفتمان، با حضور خانواده شهدا و انتشار وصیت نامه شهیدان، بازخوانی وصیت و اندیشه‌های شهدا را در دستور کار قرار می‌دهیم که همراه با کار‌شناسی و سخنرانی‌های مرتبط همراه خواهد بود. 

وی در پایان گفت: هدف از این مجموعه برنامه‌ها، آشنایی نسل جوان با سیره شهدا و تفکراتشان است که در قالب بازخوانی وصیت نامه شهیدان، مردم ضمن هم‌عهد شدن با این افراد و آرمان‌هایشان، با منشور معنوی انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد و روحیه انقلابی در نسل جدید حفظ و تقویت می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما