جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۴
کد خبر: ۸۵۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
در نوزدهمین نشست چهارشنبه‌های هنر، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با دو تن از استادان برجسته تئاتر ایران، حسین پارسایی و قطب الدین صادقی دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست «چهارشنبه‌های هنر» که به همت امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به منظور دیدار هنرمندان برجسته کشور با رئیس این سازمان برگزار می‌شود، در نوزدهمین هفته، میزبان حسین پارسایی و قطب الدین صادقی از هنرمندان برجسته عرصه هنرهای نمایشی کشور بود.

اجرای نمایش «بانوی آّب و آینه» در ایام فاطمیه
حسین پارسایی نمایشنامه نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر که سالها فعالیت در مدیریت اجرایی هنرهای نمایشی را نیز در کارنامه خود دارد، نخستین میهمان چهارشنبه هنر این هفته بود. دیدار پارسایی با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منجر به انجام توافق‌هایی برای اجرای نمایش«بانوی آب و آیینه» به کارگردانی حسین پارسایی به مناسبت ایام فاطمیه در فرهنگسرای اندیشه شد. 

دیدار حسین پارسایی و قطب‌الدین صادقی با رییس سازمان فرهنگی هنری

ایجاد مدرسه تئاتر با حضور قطب‌الدین صادقی
میهمان بعدی رییس سازمان فرهنگی هنری در این هفته، دکتر قطب الدین صادقی هنرمند دیگر عرصه تئاتر و از بزرگان جامعه دانشگاهی تئاتر بود. رویکرد مهم این دیدار بحث آموزش تئاتر با تاکید روی ایجاد مدرسه تئاتر بود که دستاورد این دیدار تنظیم آیین‌نامه‌ای برای آموزش تئاتر بود. مقرر شد این اتفاق در ادامه فعالیت‌های مدیریت تئاتر سازمان فرهنگی هنری صورت گیرد. طرح مدرسه تئاتر پیش از این در دوره‌های دوم و سوم جشنواره تئاتر شهر اجرایی شده بود و این‌بار با حضور اساتیدی چون قطب الدین صادقی، جدی‌تر و با نگارش شرح درس و تعیین دوره دنبال خواهد شد.

نگاه تخصصی به هنر حرفه‌ای مهم‌ترین اصل فعالیت هنری است
دیدار رییس سازمان فرهنگی هنری با مدیران تخصصی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم بخش پایانی نوزدهمین نشست چهارشنبه هنر بود. صلاحی در این دیدار با تاکید بر لزوم وجود نگاه تخصصی در سازمان فرهنگی هنری گفت: در میان نهادهای زیرمجموعه شهرداری تهران ‌تنها سازمان فرهنگی هنری از مدیریت‌های تخصصی در حوزه موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ادبیات تشکیل شده است و این موضوع نمایانگر این است که باید نگاه تخصصی در سازمان جاری و ساری باشد.

در پایان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برنامه‌های سال گذشته معاونت هنری مانند جشنواره تئاتر شهر، جشنواره بین المللی پیامبر مهربانی، مجموعه برنامه آوای دوست مدیریت موسیقی، سوگواره خمسه، شکل گیری محافل ادبی، برنامه‌های بین‌المللی از جمله نمایشگاه‌های لخ مایفسکی و اشتفان بوندی، جایزه هنری غدیر، کنگره تخصصی ۲هزار شهید هنرمند و... نقدیر کرد و گفت: معاونت هنری باید نگاه قله‌ای خود را ادامه دهد و برنامه‌های هنری در سال ۹۵ با قدرت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

نظر شما