جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۹
کد خبر: ۸۵۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
ضیافت نکوداشت اشتفان بوندی در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد
در پایان سفر اشتفان بوندی –گرافیست برجسته سوئیسی ـ به ایران که با برپایی نمایشگاه آثار در موزه هنرهای دینی امام علی‌(ع)، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در تهران، تبریز و شیراز همراه بود؛ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضیافت نکوداشتی در باغ موزه هنر ایرانی برای این هنرمند برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضیافتی برای نکوداشت اشتفان بوندی -گرافیست مطرح معاصر- با حضور محمود صلاحی، رئیس و امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری؛ مجید رجبی‌معمار، رئیس خانه هنرمندان؛ جواد بختیاری، رئیس انجمن خوشنویسان؛ قباد شیوا، غلامحسین امیرخانی، حسین محجوبی، علی شیرازی، کامبیز درم‌بخش، بهرام کلهرنیا، مجتبی ملک‌زاده، صداقت جباری، بیژن جناب، فرزاد ادیبی، بهزاد شیشه‌گران، علی جهاندار، لوریس چکناواریان، اسرافیل شیرچی، علی رستمیان، عباس مشهدی‌زاده، عباس سجادی، رئیس فرهنگسرای نیاوران، خانم فیشر دبیر دوم و رئیس بخش فرهنگی سفارت سوئیس و جمعی از هنرمندان شامگاه دیروز، شنبه ۱۰ بهمن‌ماه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

صلاحی: اساس کارِ هنر، گفت‌وگو و پیام آن صلح است
 
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم با خوش‌آمدگویی به اشتفان بوندی و دیگر هنرمندان حاضر در برنامه، تصریح کرد: تعامل با هنرمندان مطرح جهانی از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری است و به این منظور از هنرمندان دعوت می‌کنیم تا ضمن حضور در ایران و ارائه هنر خود با فرهنگ اسلامی ایرانی آشنا شوند.
 
وی با اشاره به دعوت از لخ‌مایوفسکی گرافیست برجسته لهستانی و حضور پررنگ سازمان فرهنگی هنری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو تصریح کرد:‌ پیام هنر صلح است و پیام ایران و ایرانیان نیز صلح است و پیشینه و سابقه فرهنگ تمدن ایرانی اسلامی نشان از هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی می‌دهد و این موضوع را تایید می‌کند.

صلاحی: اساس کارِ هنر، گفت‌وگو و پیام آن صلح است
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه این نشست‌ها همدلی می‌آورد، تصریح کرد:‌ هنرمندان بیشتر گرفتار داوری و برپایی نمایشگاه و برنامه‌ها هستند و برگزاری چنین نشست‌هایی ضمن اینکه ادای احترامی است به مهمان و انجام وظیفه میزبانی که ایرانیان به آن شهره هستند؛ فضایی فراهم می‌آورد تا هنرمندان همدیگر را ملاقات و با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
 
وی اساس کار هنر را گفت‌وگو دانست و افزود: برگزاری این دست مراسم‌ها بزرگداشتی است برای مقام هنر و هنرمندان چراکه گفت‌وگوی هنرمندان را گفت‌وگوی فرهنگ‌ها با زبان هنر می‌دانیم.

محمود صلاحی قدرت ایران را مرکز ثقل منطقه دانست و افزود: ایران همواره از قدرت خود برای دفاع استفاده کرده است؛ امروز در رسانه‌های جهانی برخی دولت‌ها خود را پرچم‌دار مبارزه با تروریست معرفی می‌کنند اما به صورت پنهانی بزرگترین پشتیبان نیروهای تروریست هستند؛ ایران در طول چند دهه گذشته قربانی اصلی تروریسم بوده و امروز نیز بیش‌ترین مبارزه را با تروریسم دارد. 

اشتفان بوندی–گرافیست مطرح معاصر- نیز در این مراسم با ابراز خرسندی و تشکر از موزه امام علی(ع) و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برپایی نمایشگاه آثارش در تهران، گفت: در این سفر علاوه بر تهران توانستم از شهرهایی مانند تبریز و شیراز دیدن کنم؛ گفت‌وگو با هنرمندان و گرافیست‌های جوان ایرانی بسیار برای من لذت‌بخش بود و امیدوارم بتوانیم در آینده آثار هنرمندان ایرانی را نیز در سوئیس به نمایش بگذاریم. وی همچنین نگاه هنرمندان ایرانی در خلق آثار هنری و سابقه غنی فرهنگ و هنر ایران را ستود.

صلاحی: اساس کارِ هنر، گفت‌وگو و پیام آن صلح است
 
در این مراسم رئیس سازمان فرهنگی هنری با اهدای لوح و هدیه‌ای به اشتفان بوندی مقام این هنرمند را گرامیداشت. در این لوح آمده است:
 
«هنرگرافیک به ویژه پوستر، مرزها را طی می‏کند تا با زبان جهانی تصویر با ملت‏ها گفت‏وگو کند وپیام آور صلح و امنیت و آرامش و مهربانی باشد. اکنون که موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در شهر تهران میزبان نمایشگاهی از پوسترهای خلاقانه شماست، حضورتان را ارج می نهم و هنرتان را قدر می نهم. سلامتی وشادکامی تان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»
 
همچنین آواز علی جهاندار که غزلی از سعدی را بدون همراهی ساز اجرا کرد از بخش‌های جذاب برنامه بود که با تحسین اشتفان بوندی همراه بود و وی که برای نخستین بار آواز ایرانی را بدون همراهی ساز از نزدیک می‌شنید این موسیقی را بی‌نظیر دانست.
 
اشتفان بوندی، تاکنون برنده جوایز متعددی از جشنواره‌ها، دوسالانه‌ها و سه‌سالانه‌های معتبر گرافیک جهان شده است. حضور این هنرمند برجسته در ایران با برگزاری نمایشگاه آثار و کارگاه‌های تخصصی فرصتی را برای هنرمندان و دانشجویان گرافیک فراهم آورد تا از نزدیک با گرافیک روز جهان و آثار یکی از هنرمندان بی‌بدیل معاصر آشنا شوند. 

صلاحی: اساس کارِ هنر، گفت‌وگو و پیام آن صلح است
 
نمایشگاه آثار اشتفان بوندی تا ۲۰ بهمن‌ماه در موزه هنرهای دینی امام علی‌(ع) میزبان علاقه‌مندان به هنر گرافیک است. این نمایشگاه پس از برگزاری نمایشگاهی از پوسترهای رئیس دوسالانه بین‌المللی پوستر ورشو «لخ مایفسکی»، فرصت آشنایی با یکی دیگر از هنرمندان گرافیست مطرح معاصر را بار دیگر فراهم کرده است.

مطالب مرتبط
نظر شما