سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۰
کد خبر: ۸۵۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
ناصر امین‌زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸: فرهنگسرای گلستان با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و انقلابی متنوعی به استقبال مهم‌ترین واقعه تاریخی کشور می‌رود.
بهویژه برنامه‌های روزهای پیروزی انقلاب در فرهنگسرای گلستان گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناصر امین‌زاده رییس فرهنگسرای گلستان با اشاره به لزوم برنامه‌سازی در دهه فجر، بیان کرد: انقلاب اسلامی حقیقتی درخشان است که بیش از ربع قرن چشم جهانیان را به خود معطوف کرده است. دهه فجر عیدی است که دست طاغوت را از دامان کشور برید و آیینه‌ای است که خورشید اسلام در او درخشید و برگزاری برنامه‌های منظم و درخور برای فجر پیروزی کشور و دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی ضروری به نظر می‌رسد.
  
امین‌زاده با اشاره به برنامه‌های دهه فجر در فرهنگسرای گلستان عنوان کرد: به‌منظور گرامیداشت بازگشت تاریخی حضرت امام (ره) و ایجاد پیوند نسل جوان با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تدارک فضای شاد و پرنشاط در ایام‌الله دهه فجر ویژه‌برنامه فرهنگی فرهنگسرای گلستان در بخش‌های متنوع فرهنگی، هنری، رقابت‌های ادبی، مذهبی و قرآنی با موضوع انقلاب تهیه و تدارک شده است.
 
وی با اشاره به‌ضرورت آشنایی نسل جوان و نو گلان با وقایع انقلاب، بیان کرد: استفاده از زبان هنر برای ترویج آموزه‌های انقلاب در بین کودکان تأثیرگذاری بالایی دارد. براین اساس نمایشگاه نقاشی «هنر و انقلاب»، جشن بزرگ «قاصدک‌های انقلاب» ویژه نو گلان و نمایشگاه «فجر در زمستان» برای هنرجویان دوره‌های آموزشی منطقه ۸ در این ایام اجرایی می‌شود.
  
رئیس فرهنگسرای گلستان، افزود: کارگاه نقاشی «در امتداد باران» با حضور هنرمندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران منطقه ۸ از دیگر برنامه‌های هنرهای تجسمی در فرهنگسرای گلستان است.
  
امین‌زاده درباره برنامه‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی دهه فجر، گفت: نمایشگاه کتاب «گلستان اندیشه» با موضوع آثار و اندیشه‌های امام خمینی (ره)، فروشگاه قرآنی در کنار میزگرد بررسی ادبیات داستانی انقلاب اسلامی دو برنامه فرهنگی با موضوع ادبیات انقلاب است.
 
وی در ادامه افزود: فرهنگسرای گلستان در این روزها فلش کارت پوستر «نفوذ» را تهیه و توزیع می‌کند. این در حالی است که شعار دهه فجر از سوی سازمان فرهنگی شهرداری تهران «اجازه نفوذ نمی‌دهیم» انتخاب‌شده است. فرهنگسرای گلستان پیش از این نامه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جوانان اروپایی را در قالب فلش کارت تهیه و توزیع کرده بود که با استقبال علاقه‌مندان روبه رو شد.
 
مدیر فرهنگی منطقه ۸ با اعلام خبر عضوگیری کانون انقلاب فرهنگسرای گلستان، تاکید کرد: در قالب گفتمان منشور معنوی انقلاب اسلامی در نشست بررسی نقش ذاکران در تحولات سیاسی اجتماعی انقلاب موردتوجه و تاکید قرار می‌گیرد. همچنین در برنامه مذهبی «نغمه عشاق» از خانواده‌های معظم شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل و در «یادواره شهدا» یاد و خاطره شهیدان گرامی داشته می‌شود.
 
وی از آذین‌بندی مراکز فرهنگی منطقه خبر داد و گفت: با مشارکت کانون بسیج حقوقدانان شهر تهران و به‌منظور آشنایی شهروندان با مسائل حقوقی و کمک به افراد برای حل مشکلات قضائی، ایستگاه مشاوره حقوقی با حضور امیر کاشانی وکیل و مشاور حقوقی برگزار می‌شود.
نظر شما