جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۶
کد خبر: ۸۵۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
همزمان با فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعدادی از نگارخانه‌های پایتخت به استقبال این روز رفته‌اند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برگزاری نمایشگاه‌های عکاسی از دوران انقلاب اسلامی در نگارخانه‌های پایتخت می‌تواند، تصویری روشن را از آن روز و روزگاران به نمایش بگذارد.
شور انقلاب در نگارخانه‌های پایتخت

نگارخانه مریم:
۳۰ اثر از «مجموعه عکس‌های مستند انقلاب» از آثار عکاسان دوران انقلاب اسلامی است که بیان‌گر خیزش مردم مسلمان ایران در سال ۱۳۵۷ است.

این مجموعه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گردآوری و سال گذشته منتشر شد و تا روز ۲۱ بهمن برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

نگارخانه مریم در خیابان کریمخان، بوستان حضرت مریم (س) واقع است.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع): 

نمایشگاه عکس‌هایی از انقلاب با عنوان «با شاهدان» مجموعه‌ای از گنجینه موزه آثار عکاسان دوران انقلاب تا ۳۰ بهمن در موزه امام علی (ع) دایر است.

در این نمایشگاه ۲۵ عکس سیاه و سفید و رنگی در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ و ۵۰ در ۷۰ از عکاسانی چون محسن شاندیز،  محمد صیاد، زنده یاد کاوه گلستان، زنده یاد بهمن جلالی، محمود کلاری، هادی هراجی، رعنا جوادی، هنگامه گلستان و تنی دیگر یادآور روزهایی از شهریور ۵۷ تا ۲۲ بهمن ۵۷ است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا تاریخ ۳۰ بهمن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵، موزه امام علی(ع) مراجعه کنند.
 
موزه عکسخانه شهر:شور انقلاب در نگارخانه‌های پایتخت
  
نمایشگاه عکس «با چشم تاریخ» مجموعه برگزیده‌ای از آثار عکاسان صاحب‌نام این حوزه همچون بهمن جلالی، رعنا جوادی و هادی هراجی است. 
  
این نمایشگاه تا ۲۹ بهمن همه روزه به جز روزهای تعطیل دایر است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز مراجعه کنند. 
 
نگارخانه فانوس:

«تولد نور» عنوان نمایشگاهی از ۱۸ قطعه عکس و پوستر انقلابی با محوریت روزهای مبارزه مردمی است که با هدف آشنایی مخاطبان با ماهیت انقلاب اسلامی، در نگارخانه فانوس به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن در فرهنگسرای رازی واقع در میدان قزوین، خیابان شهید مرادی میزبان علاقه‌مندان است.

خورشید انقلاب
در نمایشگاه «خورشید انقلاب» تعداد ۱۴ قطعه عکس از لحظات ماندگار و خاطره‌ساز انقلاب اسلامی به نمایش درآمده است. عکس‌هایی از لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران، سخنرانی در بهشت زهرا و تظاهرات‌های مردم در بهمن سال ۵۷، حکومت نظامی در شهرهای مختلف کشور و ...  در این نمایشگاه توجه بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. علاقه‌مندان برای دیدن این آثار به نشانی میدان ابوذر، خیابان سجاد جنوبی، میدان بهاران، فرهنگسرای بهاران مراجعه کنند.
نظر شما