جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۸۵۴۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
در فرهنگسرای بهاران برگزار می‌شود؛
جشنواره موسیقی سازهای کوبه‌ای «ضرب اصول» ۱۵ بهمن، ساعت ۱۵ با حضور استاد محمد اسماعیلی در فرهنگسرای بهاران برگزار خواهد شد.
بهاختتامیه جشنواره موسیقی سازهای کوبه ای گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اختتامیه جشنواره سازهای کوبه‌ای «ضرب اصول» از برگزیدگان با اهدای لوح و جایزه تقدیر می‌شود. در این برنامه مراسم تجلیل از یک عمر فعالیت اجرایی و آموزشی «محمدعلی اسماعیلی متین» استاد و پیشکسوت ساز تنبک با حضور جمعی از بزرگان عرصه موسیقی برگزار می‌شود.
 
شیوه نوازندگی محمد اسماعیلی شیوه استاد حسین تهرانی است. محمد اسماعیلی سابقه طولانی در تک‌نوازی و همراهی با ارکستر دارد. دونوازی‌های (سؤال و جواب) وی با سنتور استاد فرامرز پایور از آن جمله است.
 
وی در دهه ۱۳۶۰ به سرپرستی فرامرز پایور (سنتور) و همراهی جلیل شهناز (تار)، علی‌اصغر بهاری (کمانچه) و محمد موسوی (نی)، گروه استادان موسیقی ایران را تشکیل داد و با این گروه، مسافرت‌های متعددی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا داشت. وی دارای مدرک درجه‌یک هنری، معادل دکترا است. وی حدود ۱۵ قطعه فانتزی روی ریتم‌های ایرانی تنظیم کرده که معروف‌ترین آن‌ها قطعه‌ای به نام «رونما» است.
 
اجراهای نفرات برتر جشنواره در نوازندگی سازهای دف و تنبک و اجرای گروه آواز جمعی «رها آوا» به رهبری محمد سالاروند از برنامه‌های جنبی این مراسم است.
 
این برنامه تا ساعت ۱۷:۳۰ در سالن سینما بهاران به نشانی میدان ابوذر، خیابان سجاد جنوبی، میدان بهاران، بوستان بهاران، سینما بهاران ادامه دارد و حضور برای عموم آزاد است.
نظر شما