پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۳
کد خبر: ۸۵۵۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد:
ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر(عج) (تئاتر شهر) همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی میزبان نخستین جشنواره دستاوردهای کانونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین گشایش نخستین جشنواره دستاوردهای کانونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساعت ۱۴ پنج‌شنبه ۱۵ بهمن ماه با حضور مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری در زیرگذر ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر(عج) (تئاتر شهر) برگزار می‌شود.
  
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره این برنامه گفت: نخستین جشنواره دستاوردهای کانونی سازمان فرهنگی هنری به همت مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری این سازمان و با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری مترو از پنج‌شنبه ۱۵ بهمن تا پایان دهه مبارک فجر از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر میزبان شهروندان پایتخت است.
  
وی افزود: از هدف‌های این جشنواره می‌توان به گسترش زمینه مشارکت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی؛ همگانی شدن حضور در حوزه‌های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی فعالیت‌های فرهنگی مردمی، زمینه‌سازی برای حضور فعال شهروندان و نیروهای متعهد در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و بهره‌گیری از اوقات فراغت شهروندان به ویژه جوانان و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بر اساس موازین و ضوابط و ایجاد جاذبه‌های نوین فرهنگی و هنری کانون‌های پرتحرک و فعال فرهنگی، هنری، مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد.
  
به گفته ناصری‌پور، در این جشنواره ۶۰ کانون مردمی در ۲۵ غرفه حضور دارند و ۱۸ کانون نیز کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوعات شعر و داستان، موسیقی سنتی، فیلم، قرآن، مهارت‌های زندگی، محیط زیست و... برگزار می‌کنند. علاوه بر این نمایش‌های خیابانی، سرودهای انقلابی، هنرهای تجسمی مانند خوشنویسی، تصویرگری و...، مشاوره‌های طب سنتی، تغذیه، کودک نیز در این ایستگاه مترو اجرا می‌شود.
 
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: بخش‌های ویژه‌ای هم به منظور کانون‌های علم و فناوری شامل نجوم، رباتیک، کوهنوردی، گردشگری، محیط زیست، فرهنگ و اندیشه و... در نظر گرفته شده و فضای خاصی هم به معرفی باشگاه‌های شهروندان، نخبگان، ادب و هنر، فرهنگ و اندیشه، علم و فناوری و زندگی و نخبگان فرهنگی هنری و... اختصاص دارد.
 
علاقه‌مندان برای استفاده از فضای این جشنواره می‌توانند ۱۵ تا ۲۱ بهمن ساعت ۹ تا ۱۸ به زیرگذر ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر (عج) (تئاتر شهر) مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
نظر شما