شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۴
کد خبر: ۸۵۵۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
اختتامیه جشنواره سازهای کوبه‌ای «ضرب اصول» با معرفی برگزیدگان و تجلیل از پیشکسوت و استاد ساز تنبک «محمد اسماعیلی» برگزا شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه جشنواره سازهای کوبه‌ای ۱۵ بهمن در سینما بهاران با تجلیل از استاد اسماعیلی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره به کار خود پایان داد.
 
آغازگر برنامه قرائت قرآن توسط قاری نوجوان کشور مهدی عسگری و پخش سرود ملی بود. پس از آن عباس سجادی که اجرای برنامه را بر عهده داشت به توضیح درباره جشنواره و روند اجرای آن پرداخت و سپس داوران و مهمانان را معرفی کرد.
 
پس از آن مهدی تقی‌نژاد به مهمانان خوش آمد گفت و در ادامه محمد سالاروند به عنوان دبیر جشنواره پشت تریبون رفت و درباره برگزیدگان و نحوه انتخاب آثار توضیحات لازم را ارائه داد.
 
معرفی برگزیدگان جشنواره سازهای کوبه‌ای / تجلیل از استاد اسماعیلی

در بخش بعدی گروه کر «رها آوا» به سرپرستی سالاروند چهار قطعه «لاشا کیوپیانگا» اثر «فردریش‌ هندل»، «آیریلیق» اثر «استاد سلیمی»، «شب انتظار» فولک (فارسی)، «وات چایلد» موسیقی جهانی (انگلیسی) را اجرا کردند. بعد از این اجرا سجادی درباره شخصیت و خصایص اخلاقی استاد صحبت کرد و از دوست و شاگرد ایشان «سعید ثابت» نیز خواستند تا درباره خاطرات سال‌های همراهی با استاد نیز برای حاضرین و مهمانان در سالن صحبت کنند.
 
مهمان بعدی برنامه که با دعوت مجری به روی سن آمد «بابک ربوخه» مدیر موسیقی سازمان بود که از دست اندرکاران و مجریان جشنواره تشکر کرد. 

معرفی برگزیدگان جشنواره سازهای کوبه‌ای / تجلیل از استاد اسماعیلی

در ادامه مجری برنامه استاد اسماعیلی را به روی سن دعوت کردند، که با استقبال پر شور حاضران روبه‌رو شدند. استاد با تاکید بر رعایت و حفظ احترام و ادب در جامعه از هنرمندان جوان خواست تا همیشه و در همه جا نهایت احترام را به دیگران بگذارند و خوش خلق بودن و خوش رفتاری را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. در این قسمت از برنامه سجادی مهمانان را به روی سن دعوت کرد  و تقی‌ژاد با اهدای لوح و هدیه از یک عمر تلاش استاد اسماعیلی تقدیر کرد.
 
اجرای تک نوازی دف و پس از آن تنبک توسط دو نفر از برگزیدگان جشنواره از بخش‌های جذاب برنامه بود.
در بخش پایانی برنامه، مجری نفرات اول تا سوم و برگزیدگان جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد:
 
در بخش دف: سعید فرزانگان و ولی الله آسیای به‌طور مشترک اول، شیرین سرحدی و سبا حاجی نسب مشترک دوم، عرفان مرادی و محمدمهدی ارشادی مهر هم مشترک مقام سوم را کسب کردند. فرمان افصحی و آرش مرتضایی‌فر نیز به عنوان نفرات برگزیده در این بخش شایسته دریافت لوح تقدیر شدند.
  
معرفی برگزیدگان جشنواره سازهای کوبه‌ای / تجلیل از استاد اسماعیلی

در بخش تنبک مصطفی هاشم‌زاده نفر اول، مسعود آهن پنجه و امید بنی‌پور مشترک دوم، بهزاد حاجی حسینعلی سوم و منصور صادق‌نژاد، محسن موسوی، علی محبی، طاها یگانه احمدی و یگانه مقیمی به عنوان نفرات برگزیده جشنواره در این بخش شایسته دریافت لوح تقدیر شدند.
 
این برنامه با اهدای لوح و جوایز نقدی به نامبردگان و همچنین گواهی حضور در جشنواره به کار خود پایان داد.
مطالب مرتبط
نظر شما