جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۶
کد خبر: ۸۵۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
آیین رونمایی از کتاب داستان «آوا و هیوا» نوشته آرزو نمدچی در یکصد و هفتمین نشست بلور قلم فرهنگ‌سرای فردوس رونمایی می‌شود.
رونمایی از کتاب «آوا و هیوا» در فرهنگسرای فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ آیین رونمایی از کتاب آوا و هیوا سه‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ با حضور نویسنده اثر و جمعی از نویسندگان همچون محمد مسعود بهمنی، محمدجواد گودینی، میلاد صمدی، مهدیه شادمانی، مهدی شیرالی، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی سالاری، اسدالله محمدی (جانباز و راوی موزه صلح) و جعفر حاج کریم نظری مدیرمسئول انتشارات نظری برگزار می‌شود.
 
در یادداشت پشت جلد این کتاب عنوان شده است: «داستان آوا و هیوا با جنگ شروع می‌شود. در دنیای حقیقی جنگ طعم گس و تلخی دارد چه برای کسانی که فراموش شده‌اند و چه برای آنهایی که تمایل به فراموشی دارند! اما این کلمه به تنهایی می‌تواند ارزشمندترین واژه انسانی (خانواده) را به نابودی بکشد.
 هویت هر انسانی در سایه عشق به خانواده شکل می‌گیرد... همین عشقی که به آوا و هیوا روح داد تا از مرزها بگذرند و در فاصله قاره‌ها بین تهران و لندن و بغداد و نیویورک زندگی را مزه مزه کنند اما نهایتاً آمال و رؤیاهایشان در خرمشهر به جا ماند...»

آرزو نمدچی نویسنده آوا و هیوا درباره این اثر می‌گوید: حقیقت‌های تلخ جنگ هشت ساله دفاع مقدس را با شخصیت‌های خیالی آوا و هیوا جان داده‌ام تا کلمه جنگ را با تمام زشتی‌ها و دردهایش به تصویر بکشم. چه بسا در این دنیا آوا و هیواهایی هم هستند که داستانشان خاموش مانده است.
 
نمدچی برای خلق این اثر از منابعی همچون زخم التیام نیافته (کاربردی سلاح‌های شیمیایی علیه ایران و پیامدهای آن) نوشته شهریار خاطری، بویی ناآشنا (خاطراتی از بمباران شیمیایی سردشت) نوشته حسین محمدیان، چشم‌های خردلی (خاطرات جانباز دفاع مقدس اسماعیل جمالی) به قلم بابک طیبی، جنگ شیمیایی عراق علیه ایران (به روایت اسناد سازمان ملل متحد) تدوین شهریار خاطری و احمد جنتی محب استفاده کرده است.
 
کتاب داستان «آوا و هیوا» سال ۹۴ توسط انتشارات نظری در ۴۳۰ صفحه منتشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما