جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۸
کد خبر: ۸۵۷۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:
مرتضی طلایی با تاکید بر لزوم توجه به مسابقات قرآنی که مردم را به این کتاب آسمانی نزدیک‌تر می‌کند، گفت: هر گاه جامعه از قرآن، مسجد و خدا دور شده به شدت آسیب دیده است؛ باید به مساجد برگردیم و قرآن‌ها را از گنجه‌ها بیرون بیاوریم و ملاک زندگی قرار دهیم.
مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با طرح این پرسش که «چه کنیم تا یک جامعه قرآنی داشته باشیم و چه کنیم که سبک زندگی ما قرآنی باشد؟ یا به بیان دیگر چه کنیم تا قرآن در متن زندگی ما جریان داشته باشد؟» گفت: باید صریح و شفاف بگویم که از نگاه بنده بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی که در سطح شهر تهران و تمام کشور مشاهده می‌کنیم و جامعه ما به آن مبتلا شده است، ناشی از دوری مردم و جامعه از قرآن و خانه قرآن یعنی مسجد است.
 
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر خود وظیفه می‌دانم که از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به واسطه برگزاری مسابقات سراج تشکر کنم. همچنین جا دارد از فعالان حوزه قرآنی تقدیر کنیم که در راه تبیین قرآن در جامعه تلاش می‌کنند. باید با بهره‌گیری از قرآن، در مرحله اول خانواده‌ها را از آسیب مصون بداریم تا با اتکا به قرآن، آسیب‌های اجتماعی به مرور زمان درمان شود. به نظر من با بهره‌گیری از قرآن، جوانان این مرز و بوم در برابر آسیب‌های فکری، اخلاقی و اعتقادی بیمه خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت قرائت و توجه به قرآن تاکید کرد: آن چیزی که به واسطه سال‌ها تجربه در حوزه فرهنگی به دست آورده‌ام و سالیان سال کار و فعالیت در عرصه اجتماعی مشاهده کرده‌ام این است که هر گاه جامعه از قرآن، مسجد و خدا دور شده به شدت آسیب دیده است. ما باید برگردیم به مساجد و قرآن‌ها را از گنجه‌ها بیرون بیاوریم و ملاک زندگی قرار دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه تنها راه رفع آسیب‌های جامعه مراجعه به کلام خداوند است، بر لزوم توجه ویژه نهادهای فرهنگی به مسابقات قرآنی که مردم را به این کتاب آسمانی نزدیک‌تر می‌کند، تاکید کرد.

مطالب مرتبط
نظر شما