يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۸
کد خبر: ۸۶۰۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
در بیانیه استادان جلسات قرآنی شهر تهران مطرح شد
جمعی از استادان جلسات قرآنی محلات شهر تهران، در بیانیه‌ای از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خاطر نگاه ویژه و توجه خاص به جلسات سنتی قرآن در برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی سراج تقدیر کردند و خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی این حرکت معنوی در فرهنگسرای قرآن شدند.
تقدیر از سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری مسابقات قرآنی سراجبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، استادان جلسات قرآنی محلات شهر تهران با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای قرآن برای برگزاری مسابقات قرآنی سراج، بر لزوم تداوم این حرکت تاکید کردند و خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی این حرکت معنوی در فرهنگسرای قرآن شدند.
 
در این بیانیه آمده است «تداوم این حرکت پرخیر و برکت با طراحی دقیق، برنامه‌ریزی منسجم، اعتبارات مالی و امکانات مناسب و با بهره‌گیری از نظرات استادان پیشکسوت و صاحب نظر و نیز خادمان جلسات قرآن، تحت نظارت یک مجموعه تخصصی مانند فرهنگسرای قرآن، مورد امعان نظر و از خواسته‌های استادان جلسات است.»

مشروح بیانیه استادان جلسات قرآنی شهر تهران به این شرح است:

«یا ایها الناس قد جاءتکم موعظه من ربکم و شفاء لما فی الصدور و هدی و رحمه للمومنین»
«حمد و سپاس بی‌پایان خداوندی را سزاست که قرآن کریم را به عنوان موعظه و راهنمای همیشگی و شفای جان‌های تشنه و مایه هدایت و رحمت جاودانه خویش در اختیار همه انسان‌ها و به ویژه اهل ایمان قرار داد. 
اساتید جلسات قرآنی شهر تهران که خود همیشه شاگردان مکتب حیات بخش قرآن و عترت علیهم السلام هستند. ضمن تقدیر و تشکر فراوان از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای قرآن به خاطر تداوم نگاه ویژه و توجه خاص به جلسات و حلقات سنتی قرآن به عنوان اصیل‌ترین، محوری‌ترین و خوش سابقه‌ترین رکن آموزش و پرورش قرآنیان در کلان شهر تهران، نکاتی را پیرامون این حرکت مهم و موثر اعلام می‌دارد:
همان‌گونه که در دوره‌های قبلی هم اشاره شد، برگزاری این مسابقات به عنوان گام نخست در توجه و حمایت از جلسات نورانی قرآن به حساب می‌آید و تداوم حمایت‌ها به اشکال مختلف و با برنامه ریزی دقیق و منظم، مورد توقع و مطالبه قرآنیان تهران است.
تداوم این حرکت پرخیر و برکت با طراحی دقیق، برنامه ریزی منسجم، اعتبارات مالی و امکانات مناسب و با بهره گیری از نظرات اساتید پیش کسوت و صاحب نظر و نیز خادمان جلسات قرآن، تحت نظارت یک مجموعه تخصصی مانند فرهنگسرای قرآن، مورد امعان نظر و از خواسته‌های اساتید جلسات است.
همه ما بر این باوریم که رشد و شتاب شگفت انگیز تشکیل جلسات قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تعداد انگشت شمار آن‌ها قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ولی باید اذعان کرد که هنوز از تمام ظرفیت‌های لازم و تخصصی اساتید در این زمینه بهره برداری نشده است! هنوز بسیاری از مساجد تهران که بنا بر روایت (بنی المساجد للقرآن) باید محل مطمئنی برای آموزش قرآن باشد، از این مهم بی‌بهره‌اند! هنوز بسیاری از دستگاه‌های ذی ربط و مسئولین نسبت به دایر نمودن جلسات، کمک به جلسات موجود و بالا بردن ظرفیت‌های آنها برای جذب مخاطب بیشتر طرح و برنامه‌ای ندارند.
لذا امیدواریم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری و همیاری دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط، زمینه‌های لازم را برای استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم آورد. و نیز به منظور ساماندهی و اجرای بهینه طرح و برنامه‌های مشخص در راستای حمایت از جلسات قرآن شهر تهران با توجه به اراده مدیریت محترم سازمان، دبیرخانه دائمی این حرکت معنوی و بسیار موثر در فرهنگسرای قرآن تشکیل شده و امور مربوطه را هدایت نماید. »

سومین دوره مسابقات جلسات قرآنی محلات شهر تهران با عنوان سراج با حضور ۱۸ هزار شرکت کننده و با ۲ هزار ساعت داوری توسط ۱۷۰ تن از مربیان قرآنی طی دو ماه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد و مورد توجه اهالی قرآن و شهروندان تهران قرار گرفت.
مطالب مرتبط
نظر شما