شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۰
کد خبر: ۸۵۸۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
علی اکبر توپچی با اشاره به چشم‌انداز فعالیت‌های دینی و قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: به زودی برای هر منطقه‌ شهر تهران، مرکزی ‌تحت عنوان باشگاه نخبگان قرآنی سراج با حضور استادان برجسته و برگزیدگان مسابقات قرآنی راه‌اندازی خواهد شد.
راه‌اندازی باشگاه نخبگان قرآنی در فرهنگسراهای پایتختبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به اجرای طرح راه‌اندازی دارالقرآن‌ها و همچنین فروشگاه‌های عرضه محصولات قرآنی و دینی در تمامی فرهنگسرا‌ها، گفت: بحث راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه محصولات دینی و قرآنی در کنار دارالقرآن‌ها را، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مطرح کرد و طی آن مقرر شد تمامی فرهنگسرا‌ها با اولویت ‌فرهنگسراهای بزرگ‌تر، نسبت به راه‌اندازی کانون‌های قرآن، که شامل کلاس‌های خصوصی قرآنی و فروشگاه‌های عرضه محصولات قرآنی در تمامی فرهنگسراها اقدام کنند. 
  
وی افزود: مدیریت پشتیبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری فرهنگسرای قرآن و همچنین مدیران فرهنگی در مناطق شهر تهران اقداماتشان را برای شناسایی مکان‌های مناسب در احداث فروشگاه‌ها و کانون‌های قرآنی آغاز کردند. در ابتدای طرح متوجه شدیم بسیاری از فرهنگسرا‌ها از حیث فضا ظرفیت مورد نظر برای ایجاد فروشگاه‌ها‌ و کلاس‌های قرآنی ندارند. 
 
راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی در تمام فرهنگسرا‌ها
توپچی ادامه داد: بر همین اساس معاونت پشتیبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اقداماتی را در ۱۸ فرهنگسرا آغاز کرد. در حال حاضر کارهای عمرانی و تزئینی در ۱۸ مورد از فرهنگسرا‌ها، کانون‌های قرآن و همچنین فروشگاه‌های قرآنی انجام شده است. 
   
مسئول طرح دارالقرآن‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات دینی و قرآنی شهر تهران تصریح کرد: ویژگی‌های این فروشگاه‌های قرآنی، همشکل بودن آنهاست. این فروشگاه‌ها به نام سراج نام‌گذاری شده است که در آن مجموعه اقلامی که در رابطه با موضوع قرآن است در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرید. این فروشگاه‌ها از یک شکل متحد و واحد از حیث نما و دکور برخوردار هستند. 
 
وی گفت: در تمامی فرهنگسرا‌ها کلاس‌های قرآن راه‌اندازی شده که ۱۸ مورد آن در حال فعالیت‌ هستند و تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده، این تعداد را به مرز ۳۴ مورد نزدیک کنیم تا بعد از این تمامی فرهنگسرا‌های شهر تهران صاحب کانون‌ و فروشگاه‌های عرضه محصولات دینی و قرآنی شوند. 
 
رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به چشم‌انداز این طرح‌ گفت: مبنای اصلی ما از راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی بحث امکان دسترسی به موضوعات قرآنی از طریق اقلام، نرم‌افزار‌ها و کتب قرآنی است که اصلیترین هدف ما بوده است. با توجه به اینکه در بسیاری از فرهنگسرا‌ها رفت‌ و آمدهای زیادی رخ می‌دهد و به‌طور متوسط در برخی از آن‌ها ده‌ها کلاس‌های آموزشی وجود دارد، راه‌اندازی این فروشگاه‌ها در معرض دید عموم باعث ترویج و تبلیغ بیشتر حوزه‌های قرآنی می‌شود. 
 
راه‌اندازی باشگاه نخبگان قرآنی سراج 
توپچی تصریح کرد: چشم‌انداز ما این است که بتوانیم ۳۴ فروشگاه‌ عرضه محصولات دینی و قرآنی، کانون‌ها و همچنین دارالقرآن‌های مناطق را راه‌اندازی کنیم. البته قرار است به زودی برای هر منطقه‌ یک مجموعه و یا مرکزی را هم تحت عنوان باشگاه نخبگان قرآنی سراج راه‌اندازی کنیم. البته این عنوان هنوز نهایی نشده و احتمال تغیرش وجود دارد. 
 
وی افزود: این طرح قطعا عملی خواهد شد و مراکز قرآنی سراج با حضور استادان قرآنی و برگزیدگان مسابقات قرآنی در حوزه پرورش نخبگان قرآنی فعالیت‌ خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم در تمامی مناطق، برنامه‌های قرآنی را با بهره‌گیری از استادان قرآنی در سطح شهر شاهد باشیم.

منبع: ایکنا
مطالب مرتبط
نظر شما