جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۵
کد خبر: ۸۵۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسابقات قرآنی سراج گفت: در طول تاریخ بلدیه که بیش از یکصد سال از تاسیس آن می‌گذرد، در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره از مدیریت شهری نسبت به قرآن و حوزه دین توجه نکردیم.
تقدیر عضو شورای شهر تهران از سازمان فرهنگی هنریحجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به برگزاری مسابقات جلسات قرآنی محلات شهر تهران که به همت سازمان فرهنگی هنری برگزار شد، گفت: قرآن کتاب آسمانی ما است که برای هدایت انسان و راهنمایی بشریت از ناحیه الهی نازل شده و برنامه دینی و راهنمای زندگی ماست.
  
وی افزود: قرآن به ما یاد می‌دهد سبک زندگی الهی اسلامی و دینی را چگونه در زندگی به کار ببندیم. خداوند وقتی انسان را آفرید به خاطر «انسان با عظمت» به خود آفرین گفت. آیا این انسان و این آفریده خداوند برای ادامه زندگی و حرکت سالم نقشه‌ای نیاز ندارد؟ راهنمایی نیاز ندارد؟ نقشه راهنمای زندگی ما قطعاً قرآن کریم است. 
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: جا دارد ما در رابطه با آموزش قرآن، تفسیر قرآن، تجوید و مفاهیم قرآن و همه بحث‌هایی که پیرامون قرآن است، توجه ویژه‌ای نشان دهیم و کلام خداوند را سرلوحه کار خودمان و در راس کارها و در برنامه اداری و سازمانی قرار دهیم.
 
ناصحی با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری در برگزاری این مسابقات با کیفیت و شکوه مناسب گفت: خوشحالم که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با کمال قدرت و عزت و دقت این برنامه را برگزار کرده و قرآن را سرلوحه برنامه های فرهنگی خود قرار داده است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران اضافه کرد: در همه فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری، قرآن به صورت رایگان آموزش داده می‌شود و اینگونه که بنده اطلاع دارم همه آموزش‌هایی که به قرآن ارتباط دارد، به صورت رایگان است و استادان بزرگی هم برای این امر در نظر گرفته شده است که این اتفاق جای تقدیر دارد.
 
حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: انصافاً باید بگوییم که در طول تاریخ بلدیه که بیش از یکصد سال از تاسیس آن می‌‌گذرد، در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره از مدیریت شهری نسبت به قرآن و حوزه دین توجه نکردیم. تهران معروف بوده به شهر قرآن و امروزه ما گام‌های بلند و بلندتری را در این زمینه برداشته‌ایم که انشالله این نام اصلی و واقعی گذشته تهران را برگردانیم و بگوییم که تهران اکنون نیز شهر قرآن است.
نظر شما