شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۴
کد خبر: ۸۵۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رئیس فرهنگسرای بهاران برنامه‌های موفق سالی که گذشت را از دید خود معرفی کرده و از تصمیمات جدید برای سال آینده خبر داد.
سال آینده کانون‌ها را فعال می‌کنیمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری سازما فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی تقی‌نژاد در اشاره به برنامه‌های موفق سازمان گفت: تعداد برنامه‌های خوب و شاخص کم نبودند. هم در حوزه هنر و هم در حوزه فرهنگ برنامه‌های موفقی انجام شد. حضور دو ماهه سازمان در میدان امام حسین (ع) و اجرای برنامه‌های محرم و صفر چشم‌گیر بود. جشنواره‌های تئا‌تر، موسیقی پیامبر مهربانی و فیلم، خوب و پر طرفدار بودند. با این حال به نظر می‌رسد طرح هم عهدی با شهدا برنامه‌ای متفاوت با رویکرد و تاثیرگذاری ارزشی بود که توانست به سازمان هویتی تازه دهد. 
 
وی درباره برنامه‌های شاخص اجرایی در منطقه ۱۷ بیان کرد: در منطقه برنامه‌های خوب فراوانی اجرا کردیم که هرکدام در جای خود ارزش داشتند. در سطح منطقه برنامه جشن تولد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که تولد گروهی ۲۵۰ نفر از پدران و مادران شهدای منطقه بود و ما به نمایندگی فرزندان شهیدشان برایشان جشن تولد گرفتیم. یا برنامه تجلیل از جانبازان ویژه و خانواده‌های صبورشان و همچنین تجلیل از آزادگان و خانواده‌هایشان که این‌ها تاثیر خوبی داشتند. اما برنامه مشق صلوات در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) که با حضور ۲۰۰ نفر از استادان و خوشنویسان بر‌تر کشور برگزار شد از برنامه‌های فاخر و در سطح ملی بود و همچنین جشنواره سازهای کوبه‌ای که با حضور ۵۰۰ نفر از نوازندگان در سطح ملی و کشوری برگزار شد از برنامه‌های شاخص منطقه محسوب می‌شود. 
 
تقی‌نژاد افزود: ۹۴ سال پربرنامه‌ای برای سازمان بود. سازمان هم در مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور معناداری داشت. فاصله فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌ها با نیازهای جامعه زیاد است. به نظر من باید ظرفیت‌های خفته و نهفته سازمان و مناطق بیش از پیش فعال شوند. ما نباید به میزان فعالیتی که سال ۹۴ انجام شد راضی باشیم. هم در سطح و هم در ارتفاع برنامه‌ها باید ارتقا یابند. باید بتوانیم مخاطبان بیشتری را زیر پوشش فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم. شهروندان باید اعتماد بیشتری به ما داشته باشند. این مهم با انجام فعالیت‌های بر‌تر و بالا‌تر امکان پذیر است. 

رئیس فرهنگسرای بهاران درباره تصمیم‌گیری برای آینده این فرهنگسرا و منطقه توضیح داد: فعالیت فرهنگی اثرگذار باید تکرار شوند. نوآوری و نوع آوری باید در کیفیت و شیوه اجرا صورت بگیرد نه در کنار گذاشتن برنامه‌های اجرا شده و جایگزینی برنامه‌های جدید. ممکن است نیاز و شرایط روز جامعه ما را مجاب کند فعالیتی متناسب و تازه داشته باشیم اما کلان فعالیت‌ها باید ثابت باشند. تلاش می‌کنیم برنامه‌های گذشته را با کیفیت و تنوع بیشتری اجرا کنیم. استفاده از ظرفیت‌های مغفول هنری و فرهنگی مدنظر ماست تا جغرافیای تاثیرگذاریمان را بهبود بخشیم. ما می‌خواهیم گستره مخاطبانمان را افزایش دهیم برای همین طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که برای همه سنین و قشر‌ها برنامه داشته باشیم. فعال کردن کانون‌ها از اولویت‌های ماست. همچنین بیشتر فعال کردن گروه‌های نمایشی هم در دستور کار سال آینده ماست.
مطالب مرتبط
نظر شما