يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۴
کد خبر: ۸۶۰۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ در تشریح اهداف و برنامه‌های سال آینده گفت: باید کانو‌ن‌های مردمی را به شکل ویژه تقویت کنیم و با حضور در مناطق محروم و حاشیه‌ای فقر فرهنگی این مناطق را جبران کنیم.
گسترش کانون های منطقه ۱۹ در سال جدید//
رییس فرهنگسرای مهر در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان مانند بال‌های فرهنگی و هنری شهر تهران است. می‌تواند با تزریق فعالیت‌های مناسب و تاثیرگذار فرهنگی و هنری اوج خوبی بگیرد. از نگاه من برنامه‌ای موفق است که دارای دو ویژگی اثر بخشی و استقبال مخاطبان باشد. 
 
وی افزود: میان برنامه‌هایی که سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۴ برگزار کرده است «پیامبر مهربانی» به دلایل مختلفی برنامه‌ای ویژه به حساب می‌آید. این برنامه باعث حضور مسلمانان شیعه و سنی کشورهای مختلف در کنار هم بود. برنامه‌ای که با وجود حضور افراد مختلف با زبان و فرهنگ‌های متفاوت اما همه به یک زبان غالب، زبان هنر سخن می‌گفتند. 
  
سعید رنجبریان در تشریح برنامه‌های موفق منطقه ۱۹ در سال ۹۴ گفت: برای شهدای غواص برنامه‌ای اجرا کردیم که در آن برنامه از کتاب «۱۷۵ اقیانوس» رونمایی شد. این کتاب مجموعه اشعاری بود که شاعران مختلف با موضوع شهدای غواص سروده بودند. این اشعار به همت میلاد عرفان‌پور جمع‌آوری شده بود و در قالب یک کتاب منتشر شد. همچنین در این برنامه افراد سر‌شناسی چون سعید حدادیان حضور داشتند. وجود افرادی که خود رزمنده و جانباز زمان جنگ بوده‌اند و فضایی که با دکوری خاص برای آن برنامه ایجاد کرده بودم، حال و هوای زمان جنگ را برای مخاطبان تداعی می‌کرد. 

وی افزود: همچنین از همرزمان شهدای غواص دعوت کرده بودیم تا در این برنامه حضور داشته باشند و برای مخاطبان خاطراتی از شهدای غواص تعریف کنند. 
 
رنجبریان «ستاره آرزو‌ها» را از دیگر برنامه‌های موفق سال ۹۴ دانست و گفت: در این برنامه ما به محله‌های حاشیه‌ای منطقه ۱۹ رفتیم و مهمان خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست شدیم. در این ملاقات، آروزهای‌های بچه‌های این خانواده‌ها را مکتوب کردیم و بدون نام روی تخته‌هایی چسباندیم و آن‌ها را در مساجد منطقه گذاشتیم. با این کار توانستیم برای برآورده شدن این آروز‌ها متولی پیدا کنیم. «ستاره آرزو‌ها» در ماه رمضان برگزار و ۲۵ آرزو به کمک افراد منطقه ۱۹ برآورده شد. 
 
وی افزود: در این سال تولید محصول هم داشتیم. طی یک فعالیت چند ماهه دانش آموزان منطقه که فرزند شهید بوده‌اند را شناسایی کردیم و از هر خانواده مصاحبه‌ای کوتاه تهیه کردیم. در ‌‌نهایت کتابی منتشرشد با عنوان «کتاب قاب» که در آن بیوگرافی، خاطرات، بخشی از وصیت نامه و در صفحات آخر عکس‌های شهیدان منطقه۱۹ دیده می‌شد. پس از تهیه و تدوین «کتاب قاب» آن را در مدارس مقطع راهنمایی و دبیرستان توزیع کردیم و با هدف آشنایی جوانان مسابقه‌ای طراحی کردیم. 
 
رییس فرهنگسرای مهر سال ۹۴ را با حضور محمود صلاحی سالی متفاوت و پر کار خواند و گفت: امسال فضایی جدید ایجاد شد که با سال‌های قبل کاملا متفاوت بود. این تفاوت نه تنها در فعالیت‌های خود سازمان فرهنگی هنری که در تمامی مناطق قابل مشاهده بود. 
  
سعید رنجبریان همچنین به اهداف و برنامه‌های سال آینده فرهنگسرای مهر اشاره کرد و گفت: در سال جدید می‌خواهیم در وجود و گسترش کانون‌ها تلاش کنیم. در حال حاضر تنها سه کانون فعال داریم. کانون‌ها فضایی را به وجود می‌آورند تا خود مردم حضور داشته باشند و فعالیت کنند. 
 
وی افزود: علاوه بر گسترش کانون‌ها قصد داریم در مناطق حاشیه‌ای و محروم بیشتر حضور داشته باشیم و فقر فرهنگی موجود را تامین و جبران کنیم. 
سعید رنجبریان در پایان تقویت کانون‌های قرآنی و حضور در مراسم و برنامه‌های میدانی و ارتباط مستقیم با مردم منطقه برقرار کردن را از دیگر برنامه‌های سال ۹۵ دانست.
مطالب مرتبط
نظر شما